2387
Sök

GAS ALPHA6925X eller DLS 1269 6x9or?

1 298 Inlägg
7 februari 2010
Jag har ett par GAS ALPHA6925X liggandes nu som satt i min gamla 626a tidigare. Drev dem med ett tvåkanals Magnatsteg och trots att det andades budget över hela cirkusen så spelade det på oväntat bra. Köpte 6x9orna när BRL Sisjön ( nerlagt) hade rea för ett bra tag sen så jag får säga att jag fick mycket för pengarna. Passade även på att köpa ett par GAS 425X 4" nu när BRL Backaplan la ner för 50:- men dem kan jag inte säga mycket om då jag inte hunnit prova dem än.

Men som sagt, GAS 6925X = Bra ljud för pengarna.

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

huh?
10 427 Inlägg
7 februari 2010
pippin skrev:
steifan skrev:
evilaudio skrev:

1000? 
dom kostar 2150 på brl å dom behöver dessutom mycke mer effekt ään va GAS 6*9 behöver.

Yes därför behövs det läggas till en tusing till som det står,  ¿comprende?

+ att du behöver ett bättre steg för att kunna driva ut dom --> dyrare wink helst..

Du behöver fortfarande ett slutsteg för att "driva ut" vanliga 6x9:or.
Lika bra att köpa ordentligare grejer från början.

Db-njutare
246 Inlägg
29 mars 2010
M_icke_ skrev:
Michkijn skrev:
Kan hålla med om att GAS är "The Most Bang for the Buck"...

Word! Kunde inte ha sagt det bättre själv! smile

Men det går inte komma ifrån att GAS Alpha är billiga som f*n och man får vad man betalar för.
Hade själv ett par 4" GAS Alpha, dom lät både sämre än orginalhögtalarna i en Saab 9000 och diskanterna brann upp ganska omgående.

Då måste du kört utan slutsteg eller nått för när jag spelar med mina gas så har alla hållt för örona jag har skjutsat hitills. då har ja ett mds steg till dom på 300w

2x DD1515 + DDM3 + 2x xs d2400 = 150.2db ....... Sen small det!

3 466 Inlägg
30 mars 2010
SimonLandin skrev:
M_icke_ skrev:
Michkijn skrev:

Word! Kunde inte ha sagt det bättre själv! smile

Men det går inte komma ifrån att GAS Alpha är billiga som f*n och man får vad man betalar för.
Hade själv ett par 4" GAS Alpha, dom lät både sämre än orginalhögtalarna i en Saab 9000 och diskanterna brann upp ganska omgående.

Då måste du kört utan slutsteg eller nått för när jag spelar med mina gas så har alla hållt för örona jag har skjutsat hitills. då har ja ett mds steg till dom på 300w

Nej jag körde dom på steg....!

Att folk håller för öronen säger väll ingenting om ljudkvalité? Dom lät skit rent ut sagt..

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

Db-njutare
246 Inlägg
30 mars 2010
M_icke_ skrev:
SimonLandin skrev:
M_icke_ skrev:

Att folk håller för öronen säger väll ingenting om ljudkvalité? Dom lät skit rent ut sagt..

Mina spelar klart iaf. Fast vet inte hur 4" spelar men mina 6*9 spelar rent iaf.

3 466 Inlägg
31 mars 2010
SimonLandin skrev:
M_icke_ skrev:
SimonLandin skrev:

Mina spelar klart iaf. Fast vet inte hur 4" spelar men mina 6*9 spelar rent iaf.

Så du jämför ett par 3-vägs 6x9or med ett par 4" coaxar?

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

Db-njutare
246 Inlägg
31 mars 2010
M_icke_ skrev:
SimonLandin skrev:
M_icke_ skrev:

Så du jämför ett par 3-vägs 6x9or med ett par 4" coaxar?

såg efter att det var det du hade

Sök