5652
Sök

Konstig el-fel?

346 Inlägg
5 oktober 2006
Trådstartare
jag skulle byta stereo o råkade nudda 2 kablar me varandra.. sen funka inte stereon längre, då bytte ja säkrningen, nu funkar eject knappen (vilket betyder att stereon har ström)... men stereon går inte att sätta på, jag har oxå testat stereon i min andra bil, o där funkar den perfekt.. (så det e inte fel på själva stereon..) ... ooohh ja blir galen

vart kan felet ligga? ifall eject kanppen på stereon funkar.. då bytte jag väl rätt säkring.. ? eller?

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
6 oktober 2006
Hmm, inte säker, men på min stereo går det att "ejekta" även om stereon inte är på.. Kan du ha bytt säkring till minnet o fortfarande knäckt säkring på försörjningen??

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
6 oktober 2006
precis som GT90 säger så har du nog lyckats byta säkringen till minnes strömmen men dock inte till rem strömmen, bakom stereon borde du ha en gul och en röd kabel, koppla ihop dessa å kolla om stereon funkar då... gör den det får du försöka hitta säkringen till den röda kablen... då detta borde vara felet...

lycka till...

Audi/Wv mek
148 Inlägg
9 oktober 2006
Xoff skrev:
precis som GT90 säger så har du nog lyckats byta säkringen till minnes strömmen men dock inte till rem strömmen, bakom stereon borde du ha en gul och en röd kabel, koppla ihop dessa å kolla om stereon funkar då... gör den det får du försöka hitta säkringen till den röda kablen... då detta borde vara felet...

lycka till...

Om jag inte är helt ute och cyklar så har nog denna man rätt! (om vi nu inte cyklar tillsammans) tänkte bara lägga till att säkringen för memory och för stereon inte är densamme! alltså har du antingen en säkring bak på stereon eller i bilens säkringsdosa som styr detta! (ev. märkt som klocka eller nån annan skitsak)

Det är inget fel på min hjulinställning, det är din inställning till mina hjul!

Sök