6696
Sök

Köpte bil av mig osedd. Kan det hända nått?

Rust Is Not A Crime
1 215 Inlägg
1 april 2010
Trådstartare
Hej.

Jag sålde min 245:a till en kille osedd alltså han betalade och skrev på papprena innan han hade sätt den. (hans val) Nu har han ångrat sig för han tyckte inte min beskrivning var korrekt enligt honom. Han sa att jag hade lurat han men ändå berättade jag alla fel som var eller iaf det han ville veta+lite bra att veta. Han gnällde om att det inte fanns något avgassystem, men jag sa till han att det fanns varken motor eller låda i bilen men låg bredvid och han fick det med på köpet, och det var ok för han.

Så nu till frågan. Hans fru skrev till mig och sa att han var missnöjd m.m. och att jag skulle kontakta honom senast måndag annars skulle dom gå till polisen. Kan polisen göra nånting nu när han har köpt den osedd ? Vad jag har hört av en bil handlare (privat handlare) så finns det inga garantier om man köper på det sättet.
Tacksam för svar.

MVH Robiin

Tur att den gick sönder - Den höll inte ändå :)

1 525 Inlägg
1 april 2010
Nej det är en muntlig överrenskommelse enligt mig..
så har du beskrivit bilen bra, o han har godkänt det så ligger det på hans bord inte ditt

Rust Is Not A Crime
1 215 Inlägg
1 april 2010
Trådstartare
Noiseprojekt skrev:
Nej det är en muntlig överrenskommelse enligt mig..
så har du beskrivit bilen bra, o han har godkänt det så ligger det på hans bord inte ditt

glömde skriva att vi skrev ett kvitto, men jag har ingen garanti, jag är ingen affär ju tongue

1 302 Inlägg
1 april 2010
Man ska i prencip alltid spela in muntliga överrenskommelser då skulle du ha haft bevis på att han godtog bilen i befintligt skick.
Annars går det även om du har någon som kan vittna för dig att han köpte bilen i befintligt skick mm

Men han lär ändå inte få ut något av att gå till polisen eftersom det blir ord mot ord.

Kvitto är bra har du en egen kopia med hans namn och underskrift på då har du bevis och han blir till åtlöje hoss polisen.

Garanti ger man inte som privatperson.
Senast redigerat av fegge_89 (1 april 2010)

Rust Is Not A Crime
1 215 Inlägg
1 april 2010
Trådstartare
fegge_89 skrev:
Man ska i prencip alltid spela in muntliga överrenskommelser då skulle du ha haft bevis på att han godtog bilen i befintligt skick.
Annars går det även om du har någon som kan vittna för dig att han köpte bilen i befintligt skick mm

Men han lär ändå inte få ut något av att gå till polisen eftersom det blir ord mot ord.

Kvitto är bra har du en egen kopia med hans namn och underskrift på då har du bevis och han blir till åtlöje hoss polisen.

Garanti ger man inte som privatperson.

Okej, jag spelade inte in det men min lillebror var med och hörde hela samtalet+ att min flickvän var med också. Tyvärr fick inte jag ett kvitto, vi skrev ett och det tog han, han ville ha det för "skoj" skull. Men jag ska börja skriva kvitton f.o.m.n smile Tack för svaret smile

MVH Robiin

8 921 Inlägg
1 april 2010
Är ganska vanligt att köpare blir missnöjda och vill byta/lämna tillbaka.
Du som säljare har 2 val och det är upp till dig vilket du väljer.

1. Ta tillbaka bilen men behåller en del av priset som ersättning för strul m.m
2. Köper något roligt för pengarna du fått för bilen.

Fotograf på Tierp iDag

Rust Is Not A Crime
1 215 Inlägg
1 april 2010
Trådstartare
Kollade K.O mannen och där står det att det inte finns några garantier om det inte fanns det på bilen innan vilket det inte gjorde.

Men köpte ett par sportstolar wink

711 Inlägg
1 april 2010
Vad handlar det om för pengar? med tanke på att motor m,m låg på sidan.
2000-5000kr?

Det var kanske mer jobb än han väntat sig,och ångrade sig som det verkar..Haha

1 534 Inlägg
1 april 2010
snacka om att köpa grisen i säcken, killens val inte ditt
bara ignonera wink

Rust Is Not A Crime
1 215 Inlägg
1 april 2010
Trådstartare
jimbon skrev:
Vad handlar det om för pengar? med tanke på att motor m,m låg på sidan.
2000-5000kr?

Det var kanske mer jobb än han väntat sig,och ångrade sig som det verkar..Haha

1500:- men jag sa till han att det fanns rost m.m. och fixa på den och för han var det ok över telefon. men nu skiter jag i han smile

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
2 april 2010
vad är det med personer som köper en bil för 1500 kr och sen ångrar sig för att dom är missnöjda....föväntar dom sig en helt fungerande bil ? är 1500 kr så mycket att gnälla om lixom?tongue

nej! gå och gör något roligt för dom pengarna precis som du gjort!big_smile
Senast redigerat av Malm3n (2 april 2010)

Team Insane Racing

Musiker
472 Inlägg
2 april 2010
Jag spontanköpte en "skrothög" för över 4k förra året och jag kunde i alla fall inte med att gnälla när jag var missnöjd med den! Sålde den vidare istället helt enkelt och han som köpte den har heller inte gnällt! tongue
Skulle inte förvåna mig alls om din bil är i bättre skick om den blir ihopplockad så jag tycker inte du skall ha dåligt samvete alls!
Har inte köparen undersökningsplikt, eller vad det heter?

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)

FreddeK
2 april 2010
dom kommer nog inte gå till polisen utan hotar bara om det, vad är det för luffare som gnäller över en bil för 1500kr..haha löjligt! Hoppas sportstolarna är jävligt sköna=) mvh Fredde

711 Inlägg
2 april 2010
HAHAHAHA...1500kr och dom grinar över köpet.Jisses....

1 653 Inlägg
2 april 2010
vilka patetiska människor det fins, att ens orka höra av sig för att gnälla på en bil för 1500.
De ska va glada att de fick med motorn öht för de pengarna imo.

du behöver inte göra ett skit, låt dom polisanmäla, men jag kan tro att poliserna kommer råskratta åt honnom...

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

VW-nörd?
4 332 Inlägg
2 april 2010
Låt han gå till polisen, hans fel att han inte kollade bilen själv. Han hade ju möjlighet eller hur? Men avstod.
Verkar inte som att detta är första gången han gör en sån här sak och hotar med polisen som alla e livrädda för, så de ger med sig.
Sätt stopp för idioten.

1500 pix kommer de aldrig att kunna hävda att du dolt något för tongue E ju fan gratis.
Men idioter finns de, sålde ju en saab 9000 förra året eller när de va, å den va ute för 3 papp eller nåt och folk kom o titta "den har ju rost"...jävligt mysko de

Musiker
472 Inlägg
2 april 2010
Mortalis skrev:
sålde ju en saab 9000 förra året eller när de va, å den va ute för 3 papp eller nåt och folk kom o titta "den har ju rost"...jävligt mysko de

Men vad är väl en 9000 utan rost på framskärmen? tongue

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)

VW-nörd?
4 332 Inlägg
2 april 2010
Ras_J skrev:
Mortalis skrev:
sålde ju en saab 9000 förra året eller när de va, å den va ute för 3 papp eller nåt och folk kom o titta "den har ju rost"...jävligt mysko de

Men vad är väl en 9000 utan rost på framskärmen? tongue

Precis, de såldes väl så från fabrik? Liksom de "snea" tröskellådorna

2 271 Inlägg
2 april 2010
jimbon skrev:
HAHAHAHA...1500kr och dom grinar över köpet.Jisses....

Håller med! knappt en krognota ju, vem bryr sig?

4 005 Inlägg
2 april 2010
Du kan vara lugn, använd du dina kaffepengar smile

Sök