Chiptrim till AUDI 3,0 Tdi, nyare än 2009-03-01! Erfarnheter kring trim till Audi?

Flippie
4 mars 2010 · 4 Inlägg

Har en Audi A6 Avant 3,0 tdi uttagen 2009-04-23 som jag gärna vill trimma.

Har använt mig av KCR men efter ett tag började motorelektroniklampan lysa och jag kunde inte köra mer än 3000r/min utan var tvungen att starta om bilen.. Detta trimmet togs bort och nu kör jag helt orginal. Finns det någon som kan rekomendera ett bra trim?

Jag har varit i kontakt med BSR och de erbjuder sig att trimma bilen men man kan då inte göra den till orginal enkelt. Inga problem för min del men jag har mycket dålig erfarenhet av trim, min förra 3,0tdi trimmades på Stjerqvist Racing i Uddevalla och den blev aldrig bra. Slantarna har jag inte heller sett något av.. Nu verkar de vara i konkurs..

Jag vill kunna lita på min bil till 100% och använda hela registret utan att riskera stillestånd på bilen. Jag kör stundtals hårt med bilen som går ca 8000 mil på ett år..  Naturligtvis mest motorväg. tongue

Hur ska jag lösa problemet? Nu är Audi bilarna krypterade för att man inte skall trimma dem. Hmmm.
Vill kunna köra hårt med bilen även om den är trimmad, inte behöva byta olja efter 1000 mil..
Kanske lika bra att köra orginal..sad

Driftkungen Saab - Move Your Mind
4 mars 2010 · 1 094 Inlägg

Ganska märkligt då KCR alltid varit specialiserade inom Dieseltrimning? Pratat med de om felet? Tror bara de är tacksamma om de får ändra produkten så den passar även din bil.

Men itsfun.nu Fanns 2st 3,0 Tdi
(225hk:n)
http://itsfun.nu/index.php?option=com_c … mp;itemid=

(233hk:n)
http://itsfun.nu/index.php?option=com_c … mp;itemid=

Mvh

Senast redigerat av Driftkungen (4 mars 2010)

"Man kan aldrig ha för mycket effekt. Bara för lite fäste"
Saab 9000 Banbil-Projektet för 2012: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224864
jojje123
11 mars 2010 · 10 Inlägg

De 3.0 jag provat har de flesta varit med extern box  som lurar in och utsignaler. Utan att kasta skit på företag så vill jag nog påstå att dom ger mer problem än glädje. Säkert pga att man kan justera dom själv och man ska ut maximal effekt istället för att nöja sig med lite mindre än max.
För ca 2 veckor sen fick jag prova en som var omprogrammerad via obd-uttaget o jäklar vilken skillnad.
Den gick jämnare och tystare på tomgång än orginalen. Om det var pga mjukvaran eller just den motorn kan jag inte svara på men den gick silkeslent. Resten av registret gick dessutom mycket bättre än med extern box. Ingen helsjuk ketchup utan bara ett jämnt drag som orginal men sjuhelsikes mycket bättre acceleration. Denna mjukvaran var från BSR. (Nä, jag jobbar inte för BSR och har ingen bonus för reklam. Jag har dessutom idiotförklarat dom pga okunskap och ovilja att hjälpa till men det är en annan gammal historia)
För programvaran till 3.0TDI skall dom ha all eloge iallafall. Värt varenda krona. Eftersom det är PPC så kan man återställa den om man vill samt lägga in den igen om verkstaden har gjort uppdatering på motorstyrdonet.

Flippie
29 mars 2010 · 4 Inlägg

sad Eftersom min bil är för ny så går det inte att använda sig av BSR:s PPC, de har inte löst det och det har ingen annan gjort heller vad jag vet...

Tar fortfarande tacksamt emot all erfarenhet som finns kring detta!

Saras Stertman Motorsport AB
6 april 2010 · 246 Inlägg

Det finns företag som har löst problemet med VAG´s nya styrboxar och uppdatera mjukvara via OBDII så det är bara att söka lite mer så kommer Du nog att hitta information om dom!
mvh Jimmy Särås

Stertman Motorsport
www.stertman.com
Din Audi, BMW, Lamborghini, Mini, Seat, Skoda, Porsche & Volkswagen specialist.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang