10619
Sök

Vad skulle ni betala för en 940 ltt -96?

jorgen72
6 april 2010
Trådstartare
Du få aldrig 40000 för en 940 o  med dom felen den billigaste på blocket kostade 10t, tyvärr får man sällan tillbaka pengar man lägger på en bil köper du en bil för 20t o lagar den för 20 t det blir ju inte´en 40tusen krs bil för det tyvärr jag tror nog din bil kan va värd mellan 20 o 30t inte mer

4 682 Inlägg
6 april 2010
100 spänn.

12 086 Inlägg
6 april 2010
Jag skulle tippa på runt 30.. personligen köper jag hellre en originalare än en bil som som är kucklad med.
Eftersom jag inte litar på någon..

Jag säger 20-25 efter att jag läst beskrivningen lite bättre.
Senast redigerat av JapMax (6 april 2010)

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
6 april 2010
Moparboy440 skrev:
100 spänn.

lol +1....

Personligen skulle jag aldrig ens tänka tanken på att köpa en Volvo alls, men jag hoppas att du lyckas sälja den för ett rimligt pris som gör dig nöjd. smile

MVH T.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

671 Inlägg
6 april 2010
Ha
Men jag tycker dessa bilar är underskattade, har haft så många hyrbilar i tjänsten av alla de slag.
EN 940 med riktig chassiesats, bättre bränslepump uppställt ladd åker man ifrån det mesta av vardagliga 200hk bilar. Att kvaliten är otrolig o bilen är lättmekad gör den inte sämre.
En oskruvad 940 ltt med få mil betalar jag gärna 40-50k för.
Det är bara en nackdel med bilen och det är krocksäkerheten.

One Man Clan
4 287 Inlägg
6 april 2010
tyvärr kostar inte 940 så möe flis längre..
om den i övrigt är i bra skick så skulle jag kanske kunna tänka mig å ge nånstans mellan 20-35 beroende hur den väl ser ut när man kommer dit, som folk skriver "Man får ingenting tillbaka för de man skruvar på"
Jo de får man om man hittar rätt köpare. nu är denna kärran visserligen trimmad osv men jag hade betalat mer om jag vet att jag kan köra med bilen ett par år utan å behöva byta slitagegrejerna du bytt..
De är fortfarande en väldigt bra bil som folk gärna betalar för.
940 är ju mer bil för pengarna än v40/850 om man ser till hållbarhet,rostskydd osv anser jag.

Pan
6 april 2010
Trådstartare
JapMax skrev:
Jag skulle tippa på runt 30.. personligen köper jag hellre en originalare än en bil som som är kucklad med.
Eftersom jag inte litar på någon..

Jag säger 20-25 efter att jag läst beskrivningen lite bättre.

Uppskattar en ärlig åsikt. Funderar på att hiva på orginalaxlen istället kanske. Men jag har inte fulmekkat ihop den här bilen precis köpt alla bultar nya från Volvo till bakaxeln så allt är nytt där. Inga gamla skabb grejer. Aja ska fixa till alla småskit grejer ska få sig en underredsbehandling med. Får väl jaga tag på en ny m90 låda verkar ju avskräcka att låter lite om lagret i över 160km/h tongue Kostar ju inte så mkt att stoppa dit en bättre beggad. Ska bli intressant vad jag får för den får nog återkomma här igen. Men jag tycker ärligt inte det är ett dåligt köp för 30k försök hitta en på blocket för runt 25-30 som har så fräsha grejer smile Fast folk kanske inte bryr sig om det är fräsht eller inte?

Pan
6 april 2010
Trådstartare
jorgen72 skrev:
Du få aldrig 40000 för en 940 o  med dom felen den billigaste på blocket kostade 10t, tyvärr får man sällan tillbaka pengar man lägger på en bil köper du en bil för 20t o lagar den för 20 t det blir ju inte´en 40tusen krs bil för det tyvärr jag tror nog din bil kan va värd mellan 20 o 30t inte mer

Ne jag insåg rätt fort att det vart helt galet att säga 40 k mybad smile
Senast redigerat av Pan (6 april 2010)

Tvivlare
2 266 Inlägg
6 april 2010
Har en kompis som gav 40 lock för sin 940 Classic -98. 13000 mil, ser inte ut som de nånsin suttit nån i bilen. helt otroligt skick. Jag hade gett max 20 lock för din, och då med extra allt, räkmacka och hela köret smile

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

Forummoderator
10 576 Inlägg
6 april 2010

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök