4743
Sök

Hur skall jag koppla? 2 slutsteg 2 basar 6st 6*9" ?

Älskar Emelie<3
339 Inlägg
30 mars 2010
Trådstartare
Presis som rubriken ska försöka skriva så mkt info som möjligt just för att få den hjälp jag behöver.
det jag undrar över är ju hur jag ska koppla allt och få ut så mycket effekt som möljigt
har 2 st steg ett steg heter

JBL GTO75.2
Amplifier Type    Dual Channel 
Bridgable    Bridgable 
RMS Power at 4 Ohms  97 W x 2 
RMS Power at 2 Ohms  145 W x 2 
Frequency Response  10 Hz - 90000 Hz 
Signal to Noise Ratio    82 dB 
THD at Rated RMS Power  1 % 

Det andra heter

Punch P400-4
Number of Channels 4
Rated Power continuous power
50W x 4 @ 4-Ohms RMS
100W x 4 @ 2-Ohms RMS
200W x 2 @ 4-Ohms bridged RMS
Frequency Response 20Hz to 20kHz +/- 1.0dB

Nu till basarna
den första är

GAS Alpha
Baslåda: 12-tumsbas.
Effekttålighet 250W RMS, 500W max.
Impedans 4ohm.
Känslighet 87dB.
Magnet 33oz.
Frekvensomfång 28-800Hz.

Den andra är
JBL CS1204
Description 1000 Watt Subwoofer
Power handling, RMS 250W
Power handling, peak 1000W
Frequency Response 23Hz – 450Hz
Sensitivity 93dB
Impedance 4 Ohms

nu till alla 6*9" (är par=2st)
den första är
Sony Xplode
vet inte så mkt om dom mer än att det står 200w under dom

dom andra är ett par från
GAS som e på 170w lite äldre serie

dom sista är
BOSCHMANN PR 6390 turbo
Vermogen: 700 watts
Recommended amplif.: 5 – 175 rms

hur ska jag koppla allt detta? vad ska jag koppla till vilket steg osv?? tack för svar smile

Älskar Emelie<3
339 Inlägg
30 mars 2010
Trådstartare
väldigt dåligt med svar sad saknas någon info eller vrf får man inget svar?? smile

Älskar Emelie<3
339 Inlägg
30 mars 2010
Trådstartare
så som jag tänker är att punch steget borde orka basarna bättre än jbl steget, men orkar verkligen jbl steget alla 6*9 or?? ska jag kanske slänga in ett till steg?

Älskar Emelie<3
339 Inlägg
31 mars 2010
Trådstartare
??

2 914 Inlägg
31 mars 2010
du har alltså 3 olika par 6x9???
kör på 4 6x9 och en baslåda, man ska inte blanda olika tillverkare,
alltså kanske GAS fram och bochmann bak som drivs av RF och den baslådan du vill ha bryggar du JBLsteget på.

Älskar Emelie<3
339 Inlägg
31 mars 2010
Trådstartare
ska jag slänga i ett t steg ist då så allt orkar drivas??smile

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
31 mars 2010
Jag tycker du ska tänka om helt! Till att börja med (som kalle_kalle sa), nöj dig med en baslåda! Vilken av dom du väljer är upp till dig då dom nog är ganska så likvärdiga. Sen så säljer du alla 6x9or eller behåller ett par av dom för att ha nåt där bak för dom som åker där. Nästa steg är att du köper dit ett bra framsystem som du driver på steg! Ett 3-vägs med tex 6,5" midbasar till dörrarna samt ett par 3,5" koaxialer till brädan alternativt 3,5" mellanregister + lösa diskanter. Lovar att det kommer låta bra mycket bättre! wink

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Älskar Emelie<3
339 Inlägg
31 mars 2010
Trådstartare
fast e ju mest ute efter att kunna öppna skuffen framme på stan o göra alla sura xD
såhär blev det just för tillfället iaf, boschman och sony drivs av jbl steget och gas 6*9" drivs av stereon inte det ultimataste, och båda basarna drivs av rockford steget tongue e ju bra ljud just nu iaf tongue

243 Inlägg
8 april 2010
saab_tompa skrev:
fast e ju mest ute efter att kunna öppna skuffen framme på stan o göra alla sura xD
såhär blev det just för tillfället iaf, boschman och sony drivs av jbl steget och gas 6*9" drivs av stereon inte det ultimataste, och båda basarna drivs av rockford steget tongue e ju bra ljud just nu iaf tongue

hehe men dom rekommendationerna dom där ovanför dig gav så kommer dom på gatan bli sura även där...
tanke på med så mycket 6*9or så kommer du nästan bara få ut bas "tycker jag"
som jag skulle kört om jag va du, så sälj andra 6*9orna som dom andra sa
köra med 6.5 eller 5'25 beror på vad dina dörrar tar för några sen koppla in 6'9or och 6.5 eller 5'25 på ett bra 4kanaligt steg, sen till basen försöka skaffa ett monoblock eller så kör du på jbl steget. smile

Är något fel?...plocka genast isär och kolla varför
Kika gärna in mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=285089

2 914 Inlägg
8 april 2010
V40Lundberg skrev:
saab_tompa skrev:

hehe men dom rekommendationerna dom där ovanför dig gav så kommer dom på gatan bli sura även där...
köra med 6.5 eller 5'25 beror på vad dina dörrar tar för några sen koppla in 6'9or och 6.5 eller 5'25 på ett bra 4kanaligt steg, sen till basen försöka skaffa ett monoblock eller så kör du på jbl steget. smile

blev han nöjd så låt han köra som han har det nu tongue

243 Inlägg
8 april 2010
kalle_kalle skrev:
V40Lundberg skrev:
saab_tompa skrev:

blev han nöjd så låt han köra som han har det nu tongue

sant smile

Är något fel?...plocka genast isär och kolla varför
Kika gärna in mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=285089

Sök