spelar 136db nu med en 15tum kicker,vad kan de bli med 4st mutant ? eller ska jag bygga i min civic istället...kanske blir bättre db i den,volvon är ju rätt stor...
Det går aldrig att säga sådär på en rak arm hur många db ett system kommer spela. Det kommer spela lite mer db, men risken finns kanske att de tar ut varandra?
Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Ja, den teoretiska känsligheten för basarna tillsammans går att räkna ut. Sedan är det lådans frekvensgång och bilkupen påverkan som avgör hur högt det blir i slutändan, dvs det är nästan omöjligt att på förhand räkna ut hur högt det kommer att spela.
Om man har gjort frekvensmätningar i bilens kupe för att se var peakarna finns och hur mycket som basen förstärks så finns det kanske en möjlighet att komma någorlunda nära.
spelar 136db nu med en 15tum kicker,vad kan de bli med 4st mutant ? eller ska jag bygga i min civic istället...kanske blir bättre db i den,volvon är ju rätt stor...
Det kommer spela MYCKET högre om du bygger i en Civic och med 4st Mutant.
Sen beror det på installationen till en viss del med ju, vi spelar tex i en hetl vanlig kombi, med lådan spelandes bakåt, 2st RSD10 och 1000W över 140dB med musik..
mvh Jonas
Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
139.1 spelade 4st mutant 15" på den senaste tävlingen jag var på och det var i en volvo pv dom satt bakom stolarna framåt tyckte inte det var så bra men sj spela man 145.4 i en 855 med 3st 12 "
139.1 spelade 4st mutant 15" på den senaste tävlingen jag var på och det var i en volvo pv dom satt bakom stolarna framåt tyckte inte det var så bra men sj spela man 145.4 i en 855 med 3st 12 "
det var ju inte så bra,kanske ska köra kicker ändå.
Tycker ja.. Kan köpa min låda om du vill, spelar 147.8 i volvo kombi...
låter lite mycket för 3 12or...147,8db...har själv 2 st lika dana som du ock dom är inte ens i närheten av min 15 tummare...men men,beror kanske på lådan,vad kör du för steg på 12orna?