6501
Sök

Volvo 940: IS-ras på bilen

629 Inlägg
9 april 2010
Trådstartare
Mja låter bilderna tala för sig själv, men har snackat med försäkringsbolaget och nu ska rejmes som jag förstått de ta bilder o värdera.

Tänker dom skrota min lilla bil om de blir för dyrt o laga den?, o vad är den värd isånnafall (spekulationer är alltid trevligt).

De som e pajj är: Blinkers höger fram , huven , båda skärmarna fram, grillen, plasten som grillen sitter i så att säga.

http://i39.tinypic.com/3010qx0.jpg

http://i39.tinypic.com/21czevr.jpg

Mröh

Yellow bug!
1 640 Inlägg
9 april 2010
Gör en deal med f-bolaget att de ersätter skadorna och du lagar själv. Kostar ju inte mycket med en huv, skärmar och grill på en mindre skrot. Och det är ju inte speciellt svårt att fixa själv heller..

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

629 Inlägg
9 april 2010
Trådstartare
Hmmm låter inte dumt det där...
enda jobbiga blir ju att jag måste omlackera bilen (som jag gjort 3 veckor innan denna naturkatastrof inträffa :@).
O de e ju jobbigt för de finns knappast huv och skärmar i "rätt" färg så att säga eller för den delen i samma skick som jag hade...

Mröh

huh?
10 427 Inlägg
9 april 2010
Skulle gissa på att du får minst 20 000 för bilen. En Volvohandlare skulle säkert
ta över 30-35 000 för den om den stod i deras bilhall.

4 005 Inlägg
9 april 2010
Gissningsleken kan börja!

Jag gissar på 12k.

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
9 april 2010
Dagge88 skrev:
enda jobbiga blir ju att jag måste omlackera bilen (som jag gjort 3 veckor innan denna naturkatastrof inträffa :@).
O de e ju jobbigt för de finns knappast huv och skärmar i "rätt" färg så att säga eller för den delen i samma skick som jag hade...

nä men du får ju naturligtvis lämna in nya huv o skärmar på lack.. man behöver ju inte blåsa hela bilen med färg för att en huv o skärmar de ny lackade

sen värderar nog förskbolaget den till ca 18 - 20k beroende på miltal

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

629 Inlägg
9 april 2010
Trådstartare
Okej för att hjälpa till i gissningsleken hehe:
Miltal: 23k
Årsmodell: 95
Lacken var wünderbar inte en rostfläck / stenskott.

Förresten, vet ni hur det är OM nu försäkringsbolaget tar in bilen för 20k tex, hur blir det med fälgar/däck , sterio , extralysen och annat gullligt, kan man "plocka det" innnan dom tar den?

Mröh

Allmänt envis
12 512 Inlägg
9 april 2010
Dagge88 skrev:

Det är snarare positivt? Du behöver bara lacka de delar som är skadade, och eftersom bilen är såpass nylackad är risken för nyansskiftningar minimal? smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

2 982 Inlägg
9 april 2010
steifan skrev:
Skulle gissa på att du får minst 20 000 för bilen. En Volvohandlare skulle säkert

kan du berätta vilken volvo handlare som köper in en volvo 940 och låter den stå i deras hall ?
ps.
http://www.blocket.se/vasternorrland/Vo … 11&w=3
Senast redigerat av Residence (9 april 2010)

huh?
10 427 Inlägg
9 april 2010
Residence skrev:
steifan skrev:

kan du berätta vilken volvo handlare som köper in en volvo 940 och låter den stå i deras hall ?

Syftade på att Volvohandlare tar c:a 30-35 000 för 940s som de säljer.
Borde inte ha allt för god marginal på de bilarna så värdet bör ju kunna
anses vara runt 20 000.

1 658 Inlägg
9 april 2010
Killens trasiga 940 är en LTT och bilen i annonsen är en "GL" så dom är inte jämförbara prismässigt wink

Sök