Albertoo skrev:
Jonni skrev:
Sen en sak till..
Om ni ska sälja era bilar och kollar på bilpriser.se eller eller i tidningen och kommer in till mig och säger att era bilar är värda si och så mycket så är ni säkerligen välkomna att vända er till bilpriser.se eller de andra o höra om de vill köpa bilarna för de priserna..
Jag har nämligen folk dagligen som kommer in o säger "Men i GP så står det idag att min bil är värd så här mycket"
Bilpriser.se jämför bara priserna på vissa bilar som vi bilhandlare har och så slår dom ut ett medel, Det finns inget som säger att just din bil är värd så mycket! utan det är tyvärr nybilspriserna som bestämmer marknaden..
Sen givetvis finns det bilar som håller sig väldigt högt i värde och en del tappar jättemycket!
KÖP KOMBI

bilfösäljare går efter sin "gröna lista" när de köper in bilen, o de tar väldigt lite hänsyn hur välsköt bilen är och "extra" utrsutning. MEN när ni ska sälja de så skriver ni en massa om vad det däremot!...bilförsäljare är de värsta som finns, vilka lögner man drar!jag vet hur det är för jag har själv sålt bilar! :d
Hähä!

äsch! alla bilförsäljare är inte såna!, Inte jag iaf
Ta Mercedes-Benz E320 från 2003 som exempel vid en värdering..
Jag kollar först och främst på hur skicket på bilen ser ut..
Är den fräsch och fin så går jag nästan helt efter listan,
Sen kollar jag däcken, är dom dåliga så är det 5-10 tusen i avdrag
Utrustning spelar nästan ingen roll.. Det är väl klart att man kan ha lite överseende om det sitter värmare, dragkrok och navigation.. Då är det alltid ett plus!
Men en sån här bil som har gått ungefär 6000 mil är idag värd Ca 240-250.000kr och kostar ny ungefär 550-600.000kr
Alltså så tappar en sådan bil CA 50% av nybilsvärdet på 3 år..
Otroligt men sant!