S60R vs bmw e46

wallingstam
13 april 2010 · 474 Inlägg

Tjenare!
Har länge gått i tankarna att byta min s60 till en 330 med m-paket men har på senare tid tänkt om och det lutar nog efter mycket om och men åt R:ens håll. Är det ett vettigt val?

Jag har fått för mig att det är en av de få bilarna man får så pass mycket för för dom pengarna (~150 k). Öhlinare runt om, 300 hp, 4 wd, snygg exteriör osv.

När man har bestämt sig för en bil så sitter man ju alltid och drömmer lite och då kom ja in på banorna att om det blev en R så skulle jag chippa den relativt snabbt, hur går den jämfört mot en M3a då? Borde ju åka ifrån M3an tycker jag...

Jag har även läst en del om att vinkelväxeln ger upp efter ett tag med tuff körning och jag kan väl inte påstå att jag kör som herr blå alltid vill och jag skulle förmodligen ställa upp på några 402 metrar då och då så då tänkte ja höra om man ska förstärka vinkelväxeln direkt eller bara köra tills det rasar och byta då?

Kom gärna med för och nackdelar vad det gäller S60R smile

Ha det bra

Kommentera & Rösta ! ©
Nissan 300zx "SuperFineZ" (1990)
unsuspected
13 april 2010 · 203 Inlägg

Original S60R mot original M3 har BMWn +43hk och lägre vikt till sin fördel. På pappret är M3an 0,5 sek snabbare 0-100km/h och när det svänger har Volvon inte en chans. S60R är en bil för tråkiga gubbar smile

alain www.bimmerpower.org
13 april 2010 · 3 995 Inlägg

Inte vet så mycket om S60R men däremot har jag skrivit lite om E46 som du kan läsa och får lite mer kött på ben med mycket fyllig och bra information;)
http://www.bimmerforum.se/index.php?top … 65#msg3565

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
torpis Forummoderator
13 april 2010 · 10 572 Inlägg
-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang