3377
Sök

Tips på bra sidor om att lära sig om bilar?

3 Inlägg
14 april 2010
Trådstartare
Har precis börjat att lära mig om bilar, motorcyklar och motorer så kan typ ingenting! Men vill gärna lära mig det mesta. Nån som har ett bra tips om tex en sida där man kan lära sig lite om hur bilar funkar, olika modeller etc.?

835 Inlägg
14 april 2010
Jag gillar bilfeber! Lite mer nyheter & så men kul sida!

4 005 Inlägg
14 april 2010
Michan88 skrev:
Har precis börjat att lära mig om bilar, motorcyklar och motorer så kan typ ingenting! Men vill gärna lära mig det mesta. Nån som har ett bra tips om tex en sida där man kan lära sig lite om hur bilar funkar, olika modeller etc.?

Välkommen. Du är på den sidan du själv efterfrågar.

Mycket information kan du dels få genom specifika forumsdelar. Titta gärna i de klistrade trådarna.

Ang externa sidor så tycker jag howstuffworks.com och liknande sidor fungerar väldigt bra. Det finns mycket mer information på engelska, men med ett enkelt ordlexikon så är du snart ikapp.

Sen är väl ett annat enkelt sätt att lära dig att skruva lite... Köp dig en 740 och en haynesmanual så är du på god väg.

3 Inlägg
14 april 2010
Trådstartare
okey låter bra.
men  "ThisIsBlackSunshine"  men vad är en lättmekad bil då? Förslag på några?

4 682 Inlägg
14 april 2010
Kolla in den här sidan: http://www.howstuffworks.com/ , inte allt som står där är bra men ett bra ställe om man vill lära sig grunderna kanske?
Äldre rwd bilar är oftast de mest lättmeckade.

4 005 Inlägg
14 april 2010
Moparboy440 skrev:
Kolla in den här sidan: http://www.howstuffworks.com/ , inte allt som står där är bra men ett bra ställe om man vill lära sig grunderna kanske?
Äldre rwd bilar är oftast de mest lättmeckade.

Var det inte den länken jag skrev? smile

4 682 Inlägg
14 april 2010
linuslinje skrev:
Var det inte den länken jag skrev? smile

Sorry,missade det då du inte direktlänkade.

3 Inlägg
14 april 2010
Trådstartare
jösses här går det fort. trodde inte jag skulle få svar så snabbt. känner mig en aning förvirrad. vet inte ens vart jag ska börja. men har fått lite nyttiga tips. big_smile

Sök