Hur kör ni egentligen!?

AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
16 april 2010 · 1 948 Inlägg

Ras_J skrev:
Jag föredrar bakhjulsdrift p.g.a. att jag hellre ligger på ställ i en kurva än att bilen går rakt fram trotts att vägen svänger... roll Sedan tycker jag det känns som grejerna håller bättre på en bakhjulsdriven bil!
Bakhjulsdrift är visserligen inte alltid idealiskt MEN jag har varit av vägen ett flertal gånger med framhjulsdrivna bilar som förlitar sig på elektroniska antisladdsystem (= bilen går rakt fram då den egentligen borde sladda), men jag har aldrig åkt av med gammal hederlig bakhjulsdrift!
Bakhjulsdrift är dessutom svårslaget ROLIGAST!

Det där beror endast på "skit bakom ratten" och inte i vilken ände bilen driver... klarar man inte av att köra FWD ska man absolut INTE ha körkort. Det enda vettiga i ditt inlägg är att RWD är roligare(men i 99% av fallen bara när det är halt ute, då de flesta bilar är slöa).

MrEricsson skrev:
som alla de andra såna här trådar måste ja säga som ja alltid säger kör som en jävla gud big_smile

+1 wink

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
OphanWitehall
16 april 2010 · 1 335 Inlägg

Opelmadness skrev:

volvoperfomanceclub skrev:
bakhjulsdrift är över skattat lol wink

Helt klart! big_smile

Varför är du bakhjulsdrivna bilar snabbare på strippen? tongue

Eddy Galen, inte dum.
16 april 2010 · 1 324 Inlägg

OphanWitehall skrev:

Opelmadness skrev:

volvoperfomanceclub skrev:
bakhjulsdrift är över skattat lol wink

Helt klart! big_smile

Varför är du bakhjulsdrivna bilar snabbare på strippen? tongue

+1

men on topic då, jag kör så jag inte utgör en fara. Om det menar att jag följer reglerna till punkt och pricka eller drar på och kör med mindre "ansenligt" beteende beror på trafikförhållandena och säkerheten.

tsdi Egenföretagare
16 april 2010 · 2 496 Inlägg

Det finns enligt mig ingen anledning att ha S6or osv om man ska köra som en gubbjävel. Så ja jag kör med en hel del moms på hastigheten

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
tsdi Egenföretagare
16 april 2010 · 2 496 Inlägg

volvoperfomanceclub skrev:
bakhjulsdrift är över skattat lol wink

Mja har man 150hk så kanske det inte spelar så stor roll big_smile Men enligt mig är väl det mesta med 200+hk och FWD värdelöst

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
Tagg3N Konsult
16 april 2010 · 1 247 Inlägg

Bara för att bilen är FWD betyder det ju inte att den går rakt i en kurva. Jag brukar då i regel inte gasa i en kurva när jag väl känner att det är halt eller risk för hjulspinn.

Jag vill ju inte vara en partypooper eller så, men jag har ärligt talat roligare i en FWD än RWD. Men det kanske bara är jag som är skadad?

hnz
16 april 2010 · 47 Inlägg

Jag gillar att hoppa över växlar och därför blir det ju per automatik att jag gasar på rejält. 1,2,4 brukar vara det vanligaste, alternativt 4,3,5 (vid motorbromsning på landsväg innan/efter rondeller t.ex).

Dessutom är det ju roligt med acceleration!

tsdi Egenföretagare
16 april 2010 · 2 496 Inlägg

Tagg3N skrev:
Bara för att bilen är FWD betyder det ju inte att den går rakt i en kurva. Jag brukar då i regel inte gasa i en kurva när jag väl känner att det är halt eller risk för hjulspinn.

Jag vill ju inte vara en partypooper eller så, men jag har ärligt talat roligare i en FWD än RWD. Men det kanske bara är jag som är skadad?

Skadad tror jag absolut inte du är! smile Dock så upplever jag mig själv mycket tryggare i en 4wd bil tex. Även om jag håller med om att det kan vara roligare när det rycker lite i ratten osv.

Provade tex att köra en mazda 3 mps. Riktigt rolig liten gokart! Rycker mycket i ratten och det lever om eller vad man ska säga. Mazda ägaren provade sedan farsans gamla A6 3,0tdi (mappad) och tyckte att "den gick väl sådär" men när vi sedan provade att köra på en lååång raka så var det precis jämt hela vägen mot slutet då diesel har mera vrid att åka på (som inte alls har med fwd eller liknande att göra) DOCK så upplevde man FWD bilen som kvickare och mycket roligare för att det levde om mera!

Så jag säger inte att en FWD bil är tråkig att köra. Dock så föredrar jag att man bara slungas upp i fart på ett odramatiskt sätt. Kanske är jag som är den tråkiga? big_smile

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
16 april 2010 · 3 404 Inlägg

Plattan i mattan upp till laglig hastighet 80% av fallen och jag retar mig nå fruktansvärt på dom som ska ha en halvmil på sig att komma upp i 70.

Rock'n Roll
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
16 april 2010 · 5 753 Inlägg

Bakhjulsdrift helt klart, man vill väll kunna hänga ut baken när man känner för det, sen tycker inte jag det finns några vettiga FWD bilar, dvs som jag personligen riktigt gillar smile


Brukade va rätt duktig på att gasa, men nu gasar man inte längre då det resulterade i indraget körkort roll Så man lär väll bli nått snäpp lugnare när man får tillbaka skiten..

Senast redigerat av _Glenne_ (16 april 2010)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Mr_Woods Musiker
16 april 2010 · 472 Inlägg

AcesHigh666 skrev:

Ras_J skrev:
Jag föredrar bakhjulsdrift p.g.a. att jag hellre ligger på ställ i en kurva än att bilen går rakt fram trotts att vägen svänger... roll Sedan tycker jag det känns som grejerna håller bättre på en bakhjulsdriven bil!
Bakhjulsdrift är visserligen inte alltid idealiskt MEN jag har varit av vägen ett flertal gånger med framhjulsdrivna bilar som förlitar sig på elektroniska antisladdsystem (= bilen går rakt fram då den egentligen borde sladda), men jag har aldrig åkt av med gammal hederlig bakhjulsdrift!
Bakhjulsdrift är dessutom svårslaget ROLIGAST!

Det där beror endast på "skit bakom ratten" och inte i vilken ände bilen driver... klarar man inte av att köra FWD ska man absolut INTE ha körkort. Det enda vettiga i ditt inlägg är att RWD är roligare(men i 99% av fallen bara när det är halt ute, då de flesta bilar är slöa).

Jag var nog lite otydlig där, menar ju inte att jag gasar mig genom kurvorna med FWD, utan att det var ett bristfälligt antisladdsystem som bidragit till att bilen gick av vägen. Det var snorhalt och jag körde visserligen för fort för väglaget, det erkänner jag, men jag menar på att utan ESP eller vad det nu heter hade jag antagligen varit kvar på vägen, för då hadde bilen sladdat istället för att gå spikrakt i kurvan när datorn satte igång att bromsa på framhjulen...

Det är möjligt att jag inte borde ha körkort men nu råkar jag ha det och jag utnytjar det mer än de flesta, konstigt nog har det gått bra hittills, med undantag för en avåkning för några år sedan och jag har aldrig fått så mycket som en fortkörningsbot! tongue

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang