Tjenare , Jag har just kört sönder motorblocket , men jag undrar vilka som passar rakt på utan att hålla på modda om och skit, passar tex B230FK blocket ? motorn som jag har nu är en b230FT års 87
jag vill att det bara ska vara att trycka på skiten och köra sen tacksam för snabba svar
Nej jag har hittat på ett FK block från 1998 med oljekylda kolvar. Så det är bara att trycka dit alltå ? fyfan vad bra isådanafall det är väl den starkaste motorn typ ? vad klarar den botten delen av, hur mkt ladd alltså. Kan jag komma upp i 250 - 260 hk med större turbo, r spridare och större ic ? och fk bottendel så klart. min topp är portad och planad med vx3 kam, sedan är den chippad med :-] vad tror ni ?
men se till så du har kolvar till en turbomotor i blocke iaf..
jodå det är ett turboblock
Jag kan ju passa på att fråga några frågor. När jag tryckt dit fk blocket, vad bör jag byta ut sedan ? turbon, spridarna, ic ? vad klarar dom delarna av inan dom kastar in handduken. Och iom att den är chippad, vad händer då om man sätter dit större spridare m.m. lär man mappa den då ? förstår inte riktigt
Se först till att du får till allting rätt när du trycker ner nya bottendelen. Sedan får man ta det därifrån. Fundera inte för mycket på eventuell trimning just nu - ta det sedan.
Tänk bara på att montera svänghjulet rätt.
/Göran
frightnight skrev:
förstår inte riktigt
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Se först till att du får till allting rätt när du trycker ner nya bottendelen. Sedan får man ta det därifrån. Fundera inte för mycket på eventuell trimning just nu - ta det sedan.
Tänk bara på att montera svänghjulet rätt.
/Göran
frightnight skrev:
förstår inte riktigt
Ok det är ett automat svänghjul men jag har den starka automat lådan iaf..och den ska vara god för 260 hk iaf :]
Anledningen till att det är viktigt att montera svänghjulet rätt ( såväl automat som manuell ) är för att de sitter lite saker på svänghjulet som svänghjulsgivaren känner av och därför är de viktigt att dessa saker ligger rätt när man skruvar ihop skiten