Ngn som vet hur man ska sätta subwoofern?

Aimpoint
20 april 2010 · 12 Inlägg

Jag har en fråga,

hur ska jag placera min subwoofer ska jag ha magneten in i lådan, eller ska jag ha den utåt?
och om inåt varför? skulle vara glad om någon kunde hjälpa mig med detta! tack:P

BMW 325 E36 (1993)
Frissan
20 april 2010 · 4 693 Inlägg

Ha den innåt, lådan tar mindre plats då

Booyakasha!
ChriZtoffer GAS democar 2018!
20 april 2010 · 8 744 Inlägg

Eller så har du den utåt om du nu tycker att det är snyggare. Rent funktionsmässigt så gör det ingen större skillnad, lådans volym öka något om du vänder basen in&ut men risken finns att du hör blåsljud från hålet för talspolekylning.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Aimpoint
20 april 2010 · 12 Inlägg

Ja men utrymmet är inga problem jag undrar mest effekt mässigt vilket som är bäst hmm

BMW 325 E36 (1993)
M_icke_
20 april 2010 · 3 466 Inlägg

Jag är lite nyfiken på hur du har byggt din låda, ser konstigt ut på bilden..

Har du 2st 3" portar? Längd?
Sitter det vanliga högtalare i samma låda?
Hur många liter är lådan på?

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"
M_icke_
20 april 2010 · 3 466 Inlägg

Aimpoint skrev:
Ja men utrymmet är inga problem jag undrar mest effekt mässigt vilket som är bäst hmm

Beror på hur du vill ha lådan avstämd, eftersom lådvolymen blir större med magneten utåt så blir lådan lägre avstämd.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"
Aimpoint
20 april 2010 · 12 Inlägg

M_icke_ skrev:

Aimpoint skrev:
Ja men utrymmet är inga problem jag undrar mest effekt mässigt vilket som är bäst hmm

Beror på hur du vill ha lådan avstämd, eftersom lådvolymen blir större med magneten utåt så blir lådan lägre avstämd.

#5 jag har 3 st i den men jag har 25liter till suben och sen har jag satt väggar i mellan 6,9orna som skiljer dem åt och hålen till suben sitter uppe på tongue

BMW 325 E36 (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang