4594
Sök

Alternativ till startgas ?... jag har testat lite olika.!

KHRacing
26 april 2010
Trådstartare
skulle ha igång mig gokart med 250cc crossmotor idag....

Den vägrade starta, trots att allt var rätt inställt, soppan, förgasaren, nytt stift med bra gnista m.m m.m

kunde ej hitta min CRC startgasburk, så jag fick för mig att testa andra sprayburkar:

1: insektsspray: BAYER GARDEN - Mot skadeinsekter på prydnadsväxter.

resultat: startaqde på 2:a kicken.

2: RADAR Raid: Insektsspray (myror, ohyra m.m)

Resultat: startade 3:e kicken.

3: INSETTE Select Fragence, Doftspray med naturlig doft smile

Resultat: startade direkt.

http://www.geting.se/image.php/238353-startgas.JPG

Jävel
2 018 Inlägg
26 april 2010
Hårspray eller Axe hade jag jämt i epan, luktar gott o startar direkt smile

You got to risk it, to get the biscuit :)

945 Inlägg
26 april 2010
Vad exakt är det för ämne som bidrar till att fordonet startar lättare med exempelvis startgas?
Gräsklipparen brukar jag bjuda på en sup här hemma ibland genom luftfiltret. Knackar igång direkt!

När man var yngre och körde moped utan chock så funkade det prima att täcka för halva insuget och starta.
Blev samma effekt som en chock där. "mindre luft mer bränsle"

Jävel
2 018 Inlägg
26 april 2010
Jag skulle tippa att det är själva drivgasen i produkten som gör de? Det är iaf en gemensam nämnare..

You got to risk it, to get the biscuit :)

832 Inlägg
26 april 2010
Det brukar oftast vara eter, nafta och aceton i startgas och det brinner ju ganska bra. Men allt som brinner funkar ju som startgas.

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

Försöker iaf
12 819 Inlägg
26 april 2010
Bensin i en gammal avfettningsflaska, typ blomspruta smile

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

689 Inlägg
26 april 2010
Har aldrig använt startgas, har alltid kört med bromsrengöring tongue

KHRacing
26 april 2010
Trådstartare
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Jo, men varför startade då inte min crossmotor på den bensisnen (NYblandad) som var i förgasaren då?

77 Inlägg
26 april 2010
KHRacing skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Jo, men varför startade då inte min crossmotor på den bensisnen (NYblandad) som var i förgasaren då?

För snål blandning...

945 Inlägg
26 april 2010
boenana skrev:
KHRacing skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

För snål blandning...

Njäe..
Många gånger när jag skruvat med motorer som Kristian talar om och samma problem uppstått så har det mest varit pga. att bensinen inte runnit till eller fått tid. Många gånger har motorerna haft väldigt svårt att låta bensinen rinna till överhuvudtaget när den varit kall eller längesen en start.

En äldre teknik är att luta maskinen så förgasaren svämmar över.
Annars brukar den klassiska kallsupen rakt in i föggen funka med en skvätt extra starkt.

77 Inlägg
26 april 2010
Bjare skrev:
boenana skrev:
KHRacing skrev:

För snål blandning...

Njäe..
Många gånger när jag skruvat med motorer som Kristian talar om och samma problem uppstått så har det mest varit pga. att bensinen inte runnit till eller fått tid. Många gånger har motorerna haft väldigt svårt att låta bensinen rinna till överhuvudtaget när den varit kall eller längesen en start.

En äldre teknik är att luta maskinen så förgasaren svämmar över.
Annars brukar den klassiska kallsupen rakt in i föggen funka med en skvätt extra starkt.

Ja du tillför mer bränsle, en fetare blandning. Starten underlättas ännu mer med något som "flammar" tidigare än bensin.

KHRacing
26 april 2010
Trådstartare
boenana skrev:
För snål blandning...

nej, inte för snålt, tömt & genomgången förgasare (idag), renblåsta munstycken, nytt filter, ny vakumpump till soppatillförseln, o pumpen funkar perfekt då jag testade den innan jag försökte starta.

har arbetat som mc-mekaniker tidigare så jag tycker mig kunna dessa motorerna utantill.

jag har inte orginal luftburk, men för att starta en 2-taktare så behövs inget sånt alls.

http://www.geting.se/image.php/238381-17965_284706502984_722582984_4594241_7884702_n.jpg

men nu funkar den iaf som den skall, kom o KÖÖÖP

Sök