5157
Sök

Hjälp med lågnivåutgång.

299 Inlägg
27 april 2010
Trådstartare
precis som du skrev ChriZtoffer, tror också att det är 5 lågnivå...dom 4 sen uttaget för sub.
okej så man behöver inte ha båda? blir de någon skillnad om man bara kopplar i ena?

299 Inlägg
27 april 2010
Trådstartare
har hör me han jag köpte den av, och han sa att dom 4 är lågnivå och sen subwoofern också. Men spelar det någon roll om man kopplar in dom på Front eller Rear?

1 435 Inlägg
27 april 2010
Koppla slutsteget till basen på subwooferutgången. Om du har slutsteg till framhögtalarna kopplar du det stget på front, har du slutsteg till bakhögtalarna kopplar du på rear, har du inte slutsteg till varken fram eller bakhögtalarna så struntar du i de lågnivutgångarna.

299 Inlägg
27 april 2010
Trådstartare
Alpinabiturbo skrev:
Koppla slutsteget till basen på subwooferutgången. Om du har slutsteg till framhögtalarna kopplar du det stget på front, har du slutsteg till bakhögtalarna kopplar du på rear, har du inte slutsteg till varken fram eller bakhögtalarna så struntar du i de lågnivutgångarna.

hm okej..det har jag ju ingen aning om..men suben är ju bara ett uttag så jag gör så att jag drar iaf dom två lågnivåkablarna från steget till typ.. Rear L och Rear R. För det ska vara lågnivå så.. får hoppas att de funkar.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
27 april 2010
Alpinabiturbo skrev:
Varför krångla till det? Koppla bara ena kabeln på subwoofter ut å sen ena kabel in i steget. Man behöver inte ansluta båda in i steget.

Nej man behöver inte använda båda ingångarna men många steg vill ha signal på båda för att kunna ge ut full effekt, tex om jag rycker en lågnivå på mitt monoblock så halveras utvolymen från basarna.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Sök