Regler angående utlottning av bil/fordon?

Razvan
17 oktober 2006 · 253 Inlägg

Jag kom på ideen att lotta ut min bil...Tanken är att folk får köpa lotter för säg cirka 500:- / styck och där en dragning hålls i januari (preliminärt).
Nu till min fråga. Finns det några regler som förhindrar mig från att göra detta? Tips/förslag är mer än välkomna.
Mvh
Razvan

Miklen
17 oktober 2006 ·

E du galen eller räknar du me att sälja så många lotter ??

Razvan
17 oktober 2006 · 253 Inlägg

Miklen skrev:
E du galen eller räknar du me att sälja så många lotter ??

Who knows...tyckte det lät som en kul grej/perfekta julklappen för vissa smile
En färdigstylad BMW vore en nice julklapp, jag hade tyckt det i alla fall.

Trozzo Oekonomisk, ja visst
17 oktober 2006 · 966 Inlägg

Jag tycker det låter som en bra ide, jag tar en lott

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824
Volkswagen Corrado VR6 "Kamelia" (1993)
airam
17 oktober 2006 · 390 Inlägg

Lät galet som sagt men säg till om de blir av så köper ja en lott av dig tongue

Ford Mustang Mach I "Pappas bil" (1973)
Razvan
17 oktober 2006 · 253 Inlägg

Trozzo skrev:
Jag tycker det låter som en bra ide, jag tar en lott

Tack smile
Fixar det så fort jag får igång det hela...frågan är bara hur man sköter dragningen. Funderade på livecam, eller anlita en domare så att man sköter det lite proffsigt. Även sådana förslag tages emot smile

Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
17 oktober 2006 · 1 852 Inlägg

prata med svenska spel eller lotteriinspektionen. finns många lagar och regler gällande sånt, dessutom skatter och skit....

man lever bara en gång så lev väl!
Razvan
17 oktober 2006 · 253 Inlägg

Damn smile, 3 lotter redan och jag har inte ens styrt upp det hela riktigt wink

sir_daniel www.kudoz.se
17 oktober 2006 · 3 802 Inlägg

lotteri inspektionen får du kontakta för att få veta mer, mycket mer regler än vad man tror.

Razvan
17 oktober 2006 · 253 Inlägg

Jaha...Lotteriinspektionen ville inte riktigt att man annordnar detta privat, det är bara föreningar som får göra det...men om man kallar det tävling då? Då vore det nog OK, eller?

MickeTuncer Fotograf
17 oktober 2006 · 966 Inlägg

Razvan skrev:
Jag kom på ideen att lotta ut min bil...Tanken är att folk får köpa lotter för säg cirka 500:- / styck och där en dragning hålls i januari (preliminärt).
Nu till min fråga. Finns det några regler som förhindrar mig från att göra detta? Tips/förslag är mer än välkomna.
Mvh
Razvan

Haha Razvan!=p Har du supit? hehe.. Tror att du tjänar bättre om du säljer bilen ist. för att lotta ut den? eller?smile hehe.. Lycka till med det hela!smile

micketuncer PHOTOGRAPHY
www.micketuncer.se
BMW 520d "F11" (2011)
Razvan
17 oktober 2006 · 253 Inlägg

Hehe...Ville göra det som en kul grej liksom smile

chrizz Administratör
17 oktober 2006 · 11 783 Inlägg

Razvan skrev:
Jag kom på ideen att lotta ut min bil...Tanken är att folk får köpa lotter för säg cirka 500:- / styck och där en dragning hålls i januari (preliminärt).
Nu till min fråga. Finns det några regler som förhindrar mig från att göra detta? Tips/förslag är mer än välkomna.
Mvh
Razvan

Jag tror inte att du får lotta, men du kan kombinera det med en löjlig tävling a 3 frågor t.ex., och sen i praktiken lotta ut bilen ändå.

Edit: sorry, läste nu att ni redan är inne på tävling.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
OverBoosted AUTOBAHNRASER
17 oktober 2006 · 3 804 Inlägg

Börjar fundera på om du har vunnit på lotto själv hehe

Varför vill du ge bort bilen? säg om du säljer 100lotter då är det 50,000Kr din bil är nog värd en hel del mera... säg att din bil e värd 200k då eller kanske mer eller mindre men då behöver du sälja 400lotter hur ska de gå till yikes


Bmw osv..
Razvan
17 oktober 2006 · 253 Inlägg

UseDubbelTurbo skrev:
Börjar fundera på om du har vunnit på lotto själv hehe

Varför vill du ge bort bilen? säg om du säljer 100lotter då är det 50,000Kr din bil är nog värd en hel del mera... säg att din bil e värd 200k då eller kanske mer eller mindre men då behöver du sälja 400lotter hur ska de gå till yikes

Ok...jag tänker inte skänka bort den heller...skulle jag mot all förmodan inte få in cirka 150k så får ALLA sina pengar tillbaka såklart...

Anledningen till deta är att göra det som reklam/rolig grej som sagt.

Razvan
17 oktober 2006 · 253 Inlägg

chrizz skrev:

Razvan skrev:
Jag kom på ideen att lotta ut min bil...Tanken är att folk får köpa lotter för säg cirka 500:- / styck och där en dragning hålls i januari (preliminärt).
Nu till min fråga. Finns det några regler som förhindrar mig från att göra detta? Tips/förslag är mer än välkomna.
Mvh
Razvan

Jag tror inte att du får lotta, men du kan kombinera det med en löjlig tävling a 3 frågor t.ex., och sen i praktiken lotta ut bilen ändå.

Edit: sorry, läste nu att ni redan är inne på tävling.

Coolt..så kan man göra...men funderar på om det är lagligt att ta emot pengar för en tävling...eller det kanske inte finns restriktioner smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang