Kunde blivit slutet för mig och några kompisar igår.!!

Draedon kontorsråtta
1 oktober 2006 · 231 Inlägg

meningslös tråd.... kör som folk för f*n. jag hade inte tyckt synd om dig om du satte bilen i diket..

JBlom Skogenracing.com
1 oktober 2006 · 154 Inlägg

Såna här trådar är så roliga att läsa... så många som får spy galla över trådskaparen så att det inte finns. haha
Visst ska man inte köra för fort å hålla avstånd å allt, men jag tror nog dom flesta här har varit nybörjare å kört för fort med allt vad det innebär.
Man lär sig av sina misstag, möter hellre dessa grabbar efter vägen än en påtänd knarkare i stulen saab utan lysena på. wink

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
1 oktober 2006 · 5 753 Inlägg

men va faan va många som klagar på att hn körde för fort hmm tror nästan inte nån här på garaget.org kör lagligt för fan!!!!!!  så sluta klaga på han tror inte ni är så mkt bättre för fan!!!!!!!!!!

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Miklen
1 oktober 2006 ·

.. har väl hänt att man buskört lite me polare å sånt men d har aldri ens vart i närheten av att sluta så här.. Tror d har mycke me å göra att man måste veta va polarna går för å vart man har dom så man slipper bli överaskad..Ja hade aldrig ens tänkt tanken att i ditt läge köra om polaren + taxi.. inte i sån hastighet.. Annars e ju com radio en bra grej smile

dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
1 oktober 2006 · 2 933 Inlägg

buskört å buskört... hade högre hastighet än vanligt för att komma hem.. klockan va ju trots allt 3 på natten och då är de väääääääldigt få bilar på vägen... endast en på hela resan men den lyckades ställa till mycke problem då min "kompis" inte riktigt vet hur och när man ska köra om andra bilar.. hade jag kört längst fram så hade det aldrig påbörjats nån inbromsning utan då jade de blivit en "flygande omkörning" som jag gjorde fast jag kom efter...
raksträckan det hela hände på är säkert 2 kilometer lång och vi kom ikapp taxin tidigt så jag förstår inte varför ens börja bromsa när man har hög hastighet och kommer ikapp en annan bil när hela den mötande filen är ledig..

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 244 (1985)
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
merca_
4 oktober 2006 · 326 Inlägg

hmm vaffö inte tala om att du va på väg om? han kanske va smartare än dig helt enkelt! å vänta lite me omkörningen å när det kommer en bil i hög fart i bakspegeln är det ibland rätt svårt å veta vart den ska! tycker tyvärr att det i det här fallet va du som gjorde fel!

Banracing licens avklarad, driftinlicens på gång!
Holme
12 oktober 2006 · 1 417 Inlägg

om båda 2 kör lika fort, och du ser att det ligger en taxi före er som kör saktare, borde man inte räkna med att den man sällskapar med också tänker köra om?

dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
12 oktober 2006 · 2 933 Inlägg

Holme skrev:
om båda 2 kör lika fort, och du ser att det ligger en taxi före er som kör saktare, borde man inte räkna med att den man sällskapar med också tänker köra om?

Jo, det var min förata tanke med... men när han bromsade ner hastigt så gav det mig signalen om att han inte hade tänkt köra om..

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
Volvo 244 (1985)
Aldin AT Däck
17 oktober 2006 · 501 Inlägg

intefan kan man köra som en idiot med nån man inte känner i trafiken lr man ska itne göra det i vikekt fall som helst men du e ju ännu dummare som ger dej på en sån omkörning i den hastigheten o så läste ja det du skrev ... det var nog inte som du var skicklig utan du hade ren tur att du klarade dej ..... lär dej från detta o sluta sätta andra människor i fara ... vill du köra fort kör på motorväg lr nåt o inte inne i stan det e de mest idiotiska man kan göra .... blir du av med ditt körkort jag lovar du kommer känna dej handikappad utan det ... o inte bara körkort tänk om du skulle köra på nån vikket jag hoppas att du allri får uppleva men du hade fått leva emd det resten av ditt liv tänk dej för innan du kör fort i stan nästa gång

R Däck och gatdäck Till Sveriges Lägsta Priser
AT Däck
www.atdack.se
Muttley
18 oktober 2006 ·

tycker de kvittar med omkörning där i med han kör så fort och för nära i den hastigheten ligger man i 150 med 100 meters mellan rum eller mindre så är de klart man inte hinner bromsa om de tar tvärstopp.
  Du som förare har eget ansvar för att ha uppsikt över vad som händer och då också anpassa din hastighet därefter, avståndet gör mycket men de fattar ju inte en jävel i detta landet verkar det som för man har alltid någon i röven som trycker om man håller hastigheterna..

Nej du borde nog ta och tänka om nästa gång du ska ut och LEKA.. undvik dödsolyckor bara så är de bra.

iwant
18 oktober 2006 · 24 Inlägg

Igår kväll/natt när vi åkte hem från stan(idag kl.03:00) så låg vi i ca. 140-150 km/h..
Jag va ensam i min bil och min"kompis" körde på några andra kamrater i bilen framför..
Kommer ut på en raksträcka och det ökar upp till kanske 160:km/h..
sen kommer vi i kapp en taxibil så då bromsa "kompisen" i bilen framför ner så då tänker jag: "ja då kör jag om då" och de gjorde jag med, trodde jag..

När jag va 5-10 meter i från dem så svänger plötsligt "kompisen" ut framför mig så jag får tvärnita och väja..
Fy fan säger ja bara.!!! om man kunde kolla i backspegel innan man slänger ut bilen för omkörn ing.!!!

Hade jag inte vart så snabb i reaktionerna så hade jag kört rak upp i baken på dem!!
Men de gjorde jag inte utan jag hann bromsa ner bilen kraftigt men jag fick även väja rejält.!!

Va nästan nere i diket och körde.. Va bara cm ifrån en vit pinne i vägkanten.. Och dom vet vi alla att dom sitter bra långt ut från vägkanten..

Inte nog med det, fick sladd på bilen 2-3 gånger när jag var ute i dikeskanten och körde...
Tur man inte e helt värdelös bakomm ratten så jag lyckades få upp sladdarna på nåt vis fastän de inte styrde nåt ute i gruset..


Och allt detta hände när jag kom i 140-150 km/h... kanske va nere i 120-130 km/h när jag va i dikeskanten och körde..



Ringde till han direkt efter detta och sa: " Du får för fan kolla i backspegel innan du kör ut"  och han svarar med: " vadåra.? "

Va fan ska man göra då..? När en "kompis" man haft sen dagis blånekar när han prejjar ut mig i diket.?



Jag gjorde väl inget fel förutom att jag hade lite för hög hastighet när jag skulle om..?
Han körde ju lika fort men bromsade ner så jag trodde ju han skulle ligga kvar bakom men de gjorde han ju inte.!



Jaja.. Överlevde iaf , men de va inte långt från att det kunde vart motsatsen!!

Senast redigerat av dj_aggwa (2006-10-01 13:41:22)


--------------------------------------------------------------------------------


jag va med om exakt samma sak men jag höll 90 o skulle köra om tre bilar varav den andre går ut framför mig jag gjorde som du men det räckte ej....
körde på han snett bakifrån...
han åkte på alltihopa...
då va man glad att det gick så bra som det gjorde..

Senast redigerat av iwant (18 oktober 2006)

Brådhis * Voff voff *
18 oktober 2006 · 10 287 Inlägg

Det tragiska är egentligen att trådskaparen inte ser sin polares inbromsning som ett tecken på fara, som t.ex. en älg, rådjur eller annat oberäkneligt, utan istället gasar vidare...

Något som ytterligare bevisar den tesen är att han skriver att han kört raksträckan 100-tals gånger och "vet hur det ser ut"...

Det är så´nt som skapar olyckor!!!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
c0nne
18 oktober 2006 · 401 Inlägg

dj_aggwa skrev:
buskört å buskört... hade högre hastighet än vanligt för att komma hem.. klockan va ju trots allt 3 på natten och då är de väääääääldigt få bilar på vägen...

Visst var det 3 på natten och få bilar ute, men 150-160 är ju ändå för fort? räckte ju visst med ett fåtal bilar ändå för att det kunde hänt en allvarlig olycka?

If you have a problem,
if no one else can help
and if you can find them...
Maybe you can hire THE A-TEAM!
GrebyAxel
18 oktober 2006 · 524 Inlägg

150-160 e inte särskillt fort om man e i stort sett själv på vägen och har en hyffsad bil tycker jag.
OM ni två sen har kört en bit i en bra hastighet på vägarna borde ju killen framför ha koll på bilen bakom konstant ja menar,, ligger man å drar och ligger först å sen tvingas broms och man vet att kompisen ligger bakom, då kollar man innan man svänger ut igen från en inbromsning. Ge han en smäll...

Sofia Dragracingbrutta.
18 oktober 2006 · 33 Inlägg

Om man ska köra fort, kör på race lagligt. Försäkring, ambulans till hands och så vidare. Jag har ingen lust att möta sådant folk ute på vägarna om jag också ska hem sent på natten.  Klart att alla kör för fort någon gång men det finns ju gränser. Har åkt med förare som notoriskt kör för fort och visst hamnade vi i diket, inte så skoj. Bättre att köra lugnt på stan och roa sig  med att köra fort LAGLIGT.

Dragracing och Jänk!
jika
19 oktober 2006 · 55 Inlägg

Till detta har jag två frågor och en kommentar...

Fråga 1: VARFÖR skulle du köra om din kompis?
Fråga 2: Om du nu är en sån grym förare... varför kunde du inte, i större utsträcknin, förutse din "kompis" agerande?

Ingen kan ju se in i framtiden... allra minst när något oväntat händer... men att kalla sig bra förare och göra något sådant tycker jag kräver en bättre motivering...!

Lagligt sett hit och dit... INGEN av er gjorde rätt(!)... Jag kör väl kanske inte speciellt lagligt. men jag tar jävligt stor HÄNSYN till andra. Jag tycker nog jag kan klassa mig som en rätt god förare... men kommer alltid finnas andra i trafiken som inte är detta... och återigen får man ta hänsyn till dessa. DET gör dig till en bättre förare.

Vill du testa DINA gränser... Gör det på bana... eller iaf när inte någon annan är i närheten... För jag vill inte möta dig på vägen när du vill ha kul!

Ju snabbare man kör, ju mindre tid uppehåller man sig på vägen. Slutsats: Kör du snabbt minskar du risken för olycka... typ =P
Kör Saab 9-5 Aero, Cosmic Blå och BMW 328CI ;)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang