Köpråd audi s6 v8

dumpis
4 maj 2010 · 133 Inlägg

var och tittade på ovanstående bil idag (den som länkas til blocket) säger bara NJAAA

bilen såg ut som dom tvättat den med en skrubbsvamp. hela bilen var full av cirkelformade repor,sedan var den ikörd i vänster bakskärm med grova repor som resultat. vid provkörning så kändes den slö som fan.. polaren och jag frågade oss båda två direkt - vart är dom sista 200 hästarna!??

kändes inte mycket vassare än min passat 1.9 diesel..kanske lite med ruskigt slö iaf. sedan var det glapp i elektroniken för minnet för förarstolen så det funkade inte riktigt....

vidare satt det en knapp bakom ratten man justerar backspeglarna med som det stod meny på..men inget hände någonstans när man pilla på den och försäljaren hade inte en aning om vad den var till..

kort sagt...besviken...

det måste ju varit ngt fel på den bilen för jag hade en volvo 945 innan som var lite vässad men inte en chans jag hade över 240 hästar i den..och den var 100 gånger rappare än denna bil....

hur mycket slöare är en audi a6 med 4,2l 299 hästars?

lodiseN
4 maj 2010 · 806 Inlägg

Du tycker inte att bmw 540 e39 är något att titta på då? ganska snål trots V8 på nära 300hk och är snygga och roliga, är det kamkedja på S6an?

BMW 525i "LågtryckarN" (1990)
Janneutanb
4 maj 2010 · 7 272 Inlägg

Bilen är hemskt tung så tyvärr är den inte så himla häftig att köra med, jag anser att den är riktigt slö.
Drar väldigt mycket soppa, 110-130km/h så ligger den på över 1.2L/mil.

Men den är lyxig, fullt med funktioner och väldigt trevlig att köra långt i.

dumpis
4 maj 2010 · 133 Inlägg

phu jag får fnatt snart...jag är grymt sugen på en snabb kombi och har runt 100k att spendera.men jag finner ingen som faller 100% i smaken....audin verkar vara en ganska trött bil. någon sa att vacum klockorna vid insuget kunde kärva och gör att bilen blir hemskt trött på låga varv..

och bmw..nja...jag har aldrig gillat bmw så....

Fimp3n Random
4 maj 2010 · 480 Inlägg

Nissan Stagea kanske kan vara nått? Du kanske är ute efter nått med en V8 och tysk? smile

dumpis
4 maj 2010 · 133 Inlägg

Fimp3n skrev:
Nissan Stagea kanske kan vara nått? Du kanske är ute efter nått med en V8 och tysk? smile

hellre det än japanskt och högerstyrt iaf smile

p-nyhlen Quattro - bar å åk
4 maj 2010 · 621 Inlägg

Jag måste säg att en A6 2,7T är ett bra alternativ till en S6. Billigare att äga och men ett chip går den inte så mycket sämre.

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?
Bagera
4 maj 2010 · 27 Inlägg

Den med 4,2 300 hk. Är det stor skillnad på mot en S6,som går riktigt.

dumpis skrev:
var och tittade på ovanstående bil idag (den som länkas til blocket) säger bara NJAAA

bilen såg ut som dom tvättat den med en skrubbsvamp. hela bilen var full av cirkelformade repor,sedan var den ikörd i vänster bakskärm med grova repor som resultat. vid provkörning så kändes den slö som fan.. polaren och jag frågade oss båda två direkt - vart är dom sista 200 hästarna!??

kändes inte mycket vassare än min passat 1.9 diesel..kanske lite med ruskigt slö iaf. sedan var det glapp i elektroniken för minnet för förarstolen så det funkade inte riktigt....

vidare satt det en knapp bakom ratten man justerar backspeglarna med som det stod meny på..men inget hände någonstans när man pilla på den och försäljaren hade inte en aning om vad den var till..

kort sagt...besviken...

det måste ju varit ngt fel på den bilen för jag hade en volvo 945 innan som var lite vässad men inte en chans jag hade över 240 hästar i den..och den var 100 gånger rappare än denna bil....

hur mycket slöare är en audi a6 med 4,2l 299 hästars?

dumpis
4 maj 2010 · 133 Inlägg

299.2 enligt specifikationerna.. men ja den med 300 det gäller

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
4 maj 2010 · 3 929 Inlägg

Om du vill så köp en värsting passat? wink
Ser att du redan äger en men det är ju helschyssta bilar ju!

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
dumpis
4 maj 2010 · 133 Inlägg

Thunderbird88 skrev:
Om du vill så köp en värsting passat? wink
Ser att du redan äger en men det är ju helschyssta bilar ju!

vilken passat är en värsting då?w8?

Majorn
4 maj 2010 · 122 Inlägg

Det är ju ett alternativ:)

dumpis
4 maj 2010 · 133 Inlägg

jo men jag har börjat fundera på om man ska ha 4x4 på en sommar bil.....

blir galen smile man har pengar att handla för men jag hittar inga intressanta objekt....suck

sedan käkar ju 4 hjulsdriften hästar =/

Senast redigerat av dumpis (4 maj 2010)

p-nyhlen Quattro - bar å åk
4 maj 2010 · 621 Inlägg
Varför ha en turbo när man kan ha två?!?
dumpis
4 maj 2010 · 133 Inlägg

jag har kollat på den..men nu hittade jag denna....den ser ju ganska kul ut

http://www.blocket.se/helsingborg/BMW_A … 16&w=3

SimonKrantz Säljare
9 maj 2010 · 30 Inlägg

Jag håller på att köpa en Audi A4 2.0i -03..
Skulle man kunna få lite råd om nackdelar och fördelar om just a4..
VAd man ska akta sig för , om det är bättre med en turbo jämnfört med 2.0i?
Skulle uppskatta ett svar:p

Killar med hjärna, kör bil med stjärna
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang