bygga om en 340,

adde_p airbrush rookie
19 oktober 2006 · 136 Inlägg

kan det vara nåt att bygga om en volvo 340 från 88?
får den billigt och så vidare, få ägare bara 8 000 mil ! smile
hade tänkt riva ut allt, sätta i bur, ersätta franska fismotorn med en b230 TIC eller nåt,
eftersom bilen är liten lätt och (bakhjulsdriven)?
ett snål projekt som troligtvis bara ska piskas på isen eller så, vad tycker ni?
eftersom det är en 88 så har jag fått för mig att man tom kan besiktiga med en orginal turbo motor som ombyggd bil, eller har jag fel?

tack på förhand,

förut va jag schitzofren, men nu mår vi bra!
airbrush rookie.. (målat t.ex min avatar)
adde_p airbrush rookie
19 oktober 2006 · 136 Inlägg

är du säker? det va iofs förra sommaren vi meckade med den men dem andra grabbarna stod ute i en grushög och "burnade" :s ( i vilket fall som helst så kommer den BLI bakhjulsdriven då :p )

Senast redigerat av adde_p (19 oktober 2006)

förut va jag schitzofren, men nu mår vi bra!
airbrush rookie.. (målat t.ex min avatar)
volvo_740TR
19 oktober 2006 · 25 Inlägg

340in och 360in är visst bakhjuls drivna...och är en bil som riktigt skoj på vintern mee smile

THEBADGUY Gorgilus addictus
19 oktober 2006 · 4 736 Inlägg

volvo_740TR skrev:
340in och 360in är visst bakhjuls drivna...och är en bil som riktigt skoj på vintern mee smile

åh fan? Så pass...ja då ursäktar jag för mitt inlägg då smile

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
J-FORSGREN Dä ä bare o åk
19 oktober 2006 · 798 Inlägg

jopp dom är bakhjulsdrivna volvos första framhjulsdrift kom väl på 400-serien... Du kan ju alltid hoppas 340:in är remdriven smile då går den lika snabbt framåt och bakåt... men tror det bara va så på dom lite äldre årsmodellerna!

adde_p airbrush rookie
19 oktober 2006 · 136 Inlägg

volvo_740TR skrev:
340in och 360in är visst bakhjuls drivna...och är en bil som riktigt skoj på vintern mee smile

f*n va najs! då är det väl endå en bra idé att byta till t.ex en 740 bakaxel eller nåt? 340 orginal håller nog inte för ca 200 hk som jag vill ha :p

racing-jimpa skrev:
jopp dom är bakhjulsdrivna volvos första framhjulsdrift kom väl på 400-serien... Du kan ju alltid hoppas 340:in är remdriven smile då går den lika snabbt framåt och bakåt... men tror det bara va så på dom lite äldre årsmodellerna!

tror dock inte den är remdriven :p

förut va jag schitzofren, men nu mår vi bra!
airbrush rookie.. (målat t.ex min avatar)
Dave@940 R
19 oktober 2006 · 66 Inlägg

Är jag inte helt ute och seglar så sitter väl växellådan vid bakaxeln på dessa vagnar va?

MVH
David

Bruden lagar maten - jag lagar bilarna
Fredrik.Gustavsson
19 oktober 2006 · 2 123 Inlägg

Dave@940 skrev:
Är jag inte helt ute och seglar så sitter väl växellådan vid bakaxeln på dessa vagnar va?

MVH
David

Jag tror du är rätt ute faktiskt, vi hade en sån i skolan och den har jag för mig hade växellådan i bakänden. Men jag kan ha fel.

camaro67 Meister
19 oktober 2006 · 6 763 Inlägg

Fredrik.Gustavsson skrev:

Dave@940 skrev:
Är jag inte helt ute och seglar så sitter väl växellådan vid bakaxeln på dessa vagnar va?

MVH
David

Jag tror du är rätt ute faktiskt, vi hade en sån i skolan och den har jag för mig hade växellådan i bakänden. Men jag kan ha fel.

de va nog en så där remdriven som dom pratar om. såkallad remjohan

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
jeepe
19 oktober 2006 · 217 Inlägg

dom har växellådan ba, m47. köp en nyare med b19 eller b200 då passar b230 rakt av

adde_p airbrush rookie
20 oktober 2006 · 136 Inlägg

jeepe skrev:
dom har växellådan ba, m47. köp en nyare med b19 eller b200 då passar b230 rakt av

hehe, jag får tag på denna för 500 så, samma ägare sen ny! och den har inte gått över 10 000 ens så.. 
ska endå byta bakaxel osv isf så..

förut va jag schitzofren, men nu mår vi bra!
airbrush rookie.. (målat t.ex min avatar)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang