Bmw 525 e34 bara stannade ! Hjälp

Dannex
26 februari 2010 · 17 Inlägg

Hejsan för ett tag sedan när jag körde med min bmw 525 e34 så bara dog den. Provade både att starta med nyckel och att pötta igång den men gick ej.
Om man låter den gå en bra stund så startar den en liten stund antar att det är den främre bränslepumpen som drar fram bränslet till motorn då och därför den startar.
Sen går säkringen till Bensinpumpen.
Funderar på om det kan va kabelbrott till bensinpumpen i tanken så någon som vet vart den går genom bilen ?
Eller om det kan va något annat fel ?

Tacksam för svar

MVH Daniel

Volvo 850 R (1997)
groze
26 februari 2010 · 564 Inlägg

På dessa finns bara en bensinpump. Sitter i tanken. Vilken årsmodell är det?

maattias
26 februari 2010 · 354 Inlägg

pumprelä?

Bygger M20 turbo!
Ekonomin, drömmarnas största fiende!
Dannex
26 februari 2010 · 17 Inlägg

groze skrev:
På dessa finns bara en bensinpump. Sitter i tanken. Vilken årsmodell är det?

Det är en 89a. Men det är någon slags liten motor lr ngt som låter från motorutrymmet när man sätter på tändningen ?

Någon aning om vad de kan vara för fel ?

Volvo 850 R (1997)
Dannex
26 februari 2010 · 17 Inlägg

maattias skrev:
pumprelä?

Det sitter på samma ställe som säkringarna va ?

Volvo 850 R (1997)
maattias
27 februari 2010 · 354 Inlägg

Dannex skrev:

maattias skrev:
pumprelä?

Det sitter på samma ställe som säkringarna va ?

japp.

Bygger M20 turbo!
Ekonomin, drömmarnas största fiende!
Iam2fast4U
27 februari 2010 · 1 534 Inlägg

Jag hade exakt samma problem, mätte bränspepumps relät och det hade ström. (sitter under boxen på passagerar sidan i motorutrymmet inte vid säkringarna, iaf mitt relä sitter där)
Så jag följde kabeln från bränsle pumpen, den går under baksätet ut genom gummigenomföringen
där hade jag ström med, forfarande på bilens högersida.
Men precis bakom gummigenomföringen så hade kabeln skavt hål mot plåten , och under åren hade kabeln oxiderat sönder spänningsfall till soppapumpen, till slut gick kabeln av och det var exakt så som du beskriver det, att bilen bara dog.

Senast redigerat av Iam2fast4U (27 februari 2010)

BMW E34 "538" (1990)
Dannex
27 februari 2010 · 17 Inlägg

Iam2fast4U skrev:
Jag hade exakt samma problem, mätte bränspepumps relät och det hade ström. (sitter under boxen på passagerar sidan i motorutrymmet inte vid säkringarna, iaf mitt relä sitter där)
Så jag följde kabeln från bränsle pumpen, den går under baksätet ut genom gummigenomföringen
där hade jag ström med, forfarande på bilens högersida.
Men precis bakom gummigenomföringen så hade kabeln skavt hål mot plåten , och under åren hade kabeln oxiderat sönder spänningsfall till soppapumpen, till slut gick kabeln av och det var exakt så som du beskriver det, att bilen bara dog.

Okej tack så hemst mycket för det svaret ska kolla upp detta direkt !

Tack tack ! ^^

MVH Danne

Volvo 850 R (1997)
groze
6 mars 2010 · 564 Inlägg

Dannex skrev:

groze skrev:
På dessa finns bara en bensinpump. Sitter i tanken. Vilken årsmodell är det?

Det är en 89a. Men det är någon slags liten motor lr ngt som låter från motorutrymmet när man sätter på tändningen ?

Någon aning om vad de kan vara för fel ?

Det är tomgångsmotorn som surrar. Sitter precis vid spjället vid insuget.

Hur har det gått, har du hittat felet?

Peersson91
13 maj 2010 · 6 Inlägg

har ojämn tomgång på 525 (ibland), och går som skit rätt va de e, nån som har haft samma problem som vet vad de kan vara för fel? min bara dog för mig också en gång, vet ej varför.. 525 e34 1993

Senast redigerat av Peersson91 (13 maj 2010)

BMW 525 IA (1994)
BMW 525i (1993)
hablam
15 maj 2010 · 136 Inlägg

lyssna på pumpen när du kör på startmotorn. man brukar höra ifall pumpen går dåtongue gör den inte de så hade jag nog bytt pumpen

BMW behöver turbo lika mycket som Concorde behöver propeller
BMW 525I "The Beemer" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang