5132
Sök

Flytta oljefiltret till annan placering?

Kärnkraftstomte
790 Inlägg
16 maj 2010
Trådstartare
Det finns risk att jag inte kan ha mitt oljefilter där jag nu har det.

Var kan man köpa en sån där "platta" som man sätter över den gamla placeringen och som har två slangar till en annan "platta" som man sätter fast filtret i?

Funkar en sådan anordning ihop med "vattenbaserad" oljekylare?

Passar den ihop med vilket oljefilter som helst eller är det bara en viss storlek på filter?

Håll avståndet till bakomvarande fordon!

P o r s c h e
1 700 Inlägg
16 maj 2010
Om det passar? Adaptern passar till det filter som den är avsedd för. Köper du en adapter som då passar på ditt ursprungliga filteruttag så borde det ju ha likadan anslutning i andra änden som då passar ursprungsfiltret.

354 Inlägg
16 maj 2010
Stickan skrev:
kgtrimmning smile

japp, där beställde jag oljefilter flytt från och funkar priima smile

Funkar en sådan anordning ihop med "vattenbaserad" oljekylare?

vattenbaserad? Iallafall så joodå, gå bra att koppla in en oljekylare där på slangen med, det har jag gjort..

MVH.

Bygger M20 turbo!
Ekonomin, drömmarnas största fiende!

Kärnkraftstomte
790 Inlägg
16 maj 2010
Trådstartare
Bensinskallen skrev:
Om det passar? Adaptern passar till det filter som den är avsedd för. Köper du en adapter som då passar på ditt ursprungliga filteruttag så borde det ju ha likadan anslutning i andra änden som då passar ursprungsfiltret.

Jao, så långt är jag med, frågan är bara om man hittar en som passar över huvud taget, det funns mååånga olika sorters oljefilter och min motor är inte den vanligaste i Sverige precis...

maattias skrev:
vattenbaserad? Iallafall så joodå, gå bra att koppla in en oljekylare där på slangen med, det har jag gjort.

Jag ska till att börja med försöka leta rätt på en lång hylsa (24 eller 27) och se om jag kan lyckas lossa på oljekylaren, det kan hända att det räcker med att vrida på den (det är slangnipplarna som tar i).

Tack för lite tips i alla fall!

Håll avståndet till bakomvarande fordon!

Sök