Saab 9-3 eller en Bmw 5 serien

Greenice
22 oktober 2006 · 17 Inlägg

Tjena, ska man ha en Saab 9-3 . års 93 och frammåt. Eller ska man ha en Bmw 5serien. Ange gärna varför.

Albertoo
22 oktober 2006 · 538 Inlägg

rätt stora skillnader på de bilarna, beror på vad du ska ha bilen till?

Greenice
22 oktober 2006 · 17 Inlägg

Bara som vanlig ungdomsbil, vad är bra? Prestanda, lätt att styla och synna saker?

Albertoo
22 oktober 2006 · 538 Inlägg

ungdoms bil ta saab,billigare o äga,mer styling delar till den!drar mindre,lättare o laga den ifall den går sönder!

Senast redigerat av Albertoo (22 oktober 2006)

Greenice
22 oktober 2006 · 17 Inlägg

Går även bra med en 3 serie:D

laazy vorsprung durch teknik
22 oktober 2006 · 886 Inlägg

Som ungdomsbil är saaben bättre, Bmwn är ju inte direkt gratis i varken drift eller försäkring.

Greenice
22 oktober 2006 · 17 Inlägg

ok

Albertoo
22 oktober 2006 · 538 Inlägg

Greenice skrev:
Går även bra med en 3 serie:D

aa men då skulle jag ta 3 serien! mer ungdomsbil än saaben!

Greenice
22 oktober 2006 · 17 Inlägg

Men vilken håller bäst och har billigas delar da? Har hört att bmw är svåra att få tag på och dyra

laazy vorsprung durch teknik
22 oktober 2006 · 886 Inlägg

Delar är nog helt klart dyrast till Bmw:n

Albertoo
22 oktober 2006 · 538 Inlägg

Greenice skrev:
Men vilken håller bäst och har billigas delar da? Har hört att bmw är svåra att få tag på och dyra

hur länge den håller beror på hur den e sköt innan och hur du sköter den, bmw e dyra o äga o fixa!

Darkie dARKiE
22 oktober 2006 · 5 031 Inlägg

Hm, snart ägt min Bmw ett helt år, utan att byta en enda sak!  (förutom servicesaker)

Kan väl hålla med om att bmw har dyrare delar men dem brukar hålla betydligt längre! dyr i drift? ja bensinen går väl på 0.9L /1.2L milen beroende på hur man kör!

Försäkring osv, ställ den på din mor/far så blir det relativt billigt beror ju helt klart på vad för 5 serie du ska ha också..

Saaben har kanske mer styling saker osv lite ungdomligare men 5serien går att göra "ungdomlig också"

så det är ju mer vad du ska ha den till? om du ska köra mycket långfärder tycker jag du ska ta Bimmern! annars är nog saaben bättre i stan och cruisa osv med.. då den inte dricker så mycket i stadskörning!

så mer upp till dej att välja!

EDIT: prestanda finns trots vikten!! wink

/skog

Senast redigerat av Darkie (22 oktober 2006)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang