Caraudiosecurity, lönar det sig att handla där?

dbakuten TEAM dBAkuten
2 november 2009 · 865 Inlägg

kalle_kalle skrev:

MrCalle skrev:

kalle_kalle skrev:

kan vara som du säger... OM du nu får bara skit. (produkter går sönder med mera).
håller det så är det ju stora pengar du sparar (t.ex. på ett Orion HCCA5001 32,995:- i sverige men på caraudiosecurity 16184:-)
det är för ETT STEG! aldrig att jag betalar det dubbla. jag kan ju bara köpa ett nytt om det skulle skita sig. men köpa små system. då köper jag gärna i sverige

Det man skall tänka på är följande.
9ggr av 10 så gämför man rek priser i Sverige mot "utförsäljning/recond produkter/demo produkters" priser i dessa shopar.
Kollar man på ett slutsteg för ca 32.000kr så är detta ett ganska typ exempel på vad som är lokande.
Jag tror inte att detta steg är något de har i lager utan de lockar in folk med detta för att det skall verka mycket billigare. alt. 2 är den att de har etts teg och det steget har suttit på en vägg i butiken sedan steget släpptes på marknaden och i Sverige kallar vi det demo.
Om man skulle göra en riktig gämförelse med en likvärdig vara i Sverige, det villsäga en vara som säljs ut av någon anledning så är nog vinste ganska så liten.
MEN du får något som du saknar när du importerar själv! -Garanti / Support!

Ska du promt importera själv..... Glöm allt som har med elektronik att göra!
Högtalare, tillberhör är då ett säkrare kort, men där är kanske vinsten inte lika stor?

så du menar att om man köper någonting inom elektronik (antar du menar steg, HU med mera) att det är en dålig sak att köpa, gå in på http://www.caraudiosecurity.com klicka på Amplifiers för att sedan välja Mono/Bridgable Amps och sedan välja sista sidan och sen klicka på HCCA50001 5000W RMS Mono Amplifier. är det ett demo steg?? isf hur väljer man bort så man får "the real deal"?? jag litar på caraudiosecurity. har ALDRIG hört något negativt om dom. sedan att dom är inom EU så slipper jag tull med mera,

skulle jag göra en dålig affär på att köpa ett helt system av www.caraudiosecurity.com (som motsvarar den kvaliteten som detdär steget)?? (snabblänk till själva steget http://caraudiosecurity.com/shop/produc … 10896.html )

Just det slutsteget Orion HCCA50001 finns ej att köpa så när vi i Sverige satte priset så drog vi i så vi storknade så man inte får några överraskningar när det sen prissätts. caraudiosecurity Har inte steget själva heller på lager.

MVH//Björn

Chevrolet Astro "dBAkuten" (1997)
kalle_kalle
2 november 2009 · 2 914 Inlägg

dbakuten skrev:

kalle_kalle skrev:

MrCalle skrev:
Det man skall tänka på är följande.
9ggr av 10 så gämför man rek priser i Sverige mot "utförsäljning/recond produkter/demo produkters" priser i dessa shopar.
Kollar man på ett slutsteg för ca 32.000kr så är detta ett ganska typ exempel på vad som är lokande.
Jag tror inte att detta steg är något de har i lager utan de lockar in folk med detta för att det skall verka mycket billigare. alt. 2 är den att de har etts teg och det steget har suttit på en vägg i butiken sedan steget släpptes på marknaden och i Sverige kallar vi det demo.
Om man skulle göra en riktig gämförelse med en likvärdig vara i Sverige, det villsäga en vara som säljs ut av någon anledning så är nog vinste ganska så liten.
MEN du får något som du saknar när du importerar själv! -Garanti / Support!

Ska du promt importera själv..... Glöm allt som har med elektronik att göra!
Högtalare, tillberhör är då ett säkrare kort, men där är kanske vinsten inte lika stor?

så du menar att om man köper någonting inom elektronik (antar du menar steg, HU med mera) att det är en dålig sak att köpa, gå in på http://www.caraudiosecurity.com klicka på Amplifiers för att sedan välja Mono/Bridgable Amps och sedan välja sista sidan och sen klicka på HCCA50001 5000W RMS Mono Amplifier. är det ett demo steg?? isf hur väljer man bort så man får "the real deal"?? jag litar på caraudiosecurity. har ALDRIG hört något negativt om dom. sedan att dom är inom EU så slipper jag tull med mera,

skulle jag göra en dålig affär på att köpa ett helt system av www.caraudiosecurity.com (som motsvarar den kvaliteten som detdär steget)?? (snabblänk till själva steget http://caraudiosecurity.com/shop/produc … 10896.html )

Just det slutsteget Orion HCCA50001 finns ej att köpa så när vi i Sverige satte priset så drog vi i så vi storknade så man inte får några överraskningar när det sen prissätts. caraudiosecurity Har inte steget själva heller på lager.

MVH//Björn

så i själva verket så kanske det kommer landa på 22,000:- istället för 32,000:-???
ett annat exempel (detdär verkade inte så bra)
http://caraudiosecurity.com/shop/produc … /7456.html (2 202:- ) på caraudiosecurity
http://www.brc.se/sortiment/artikel.asp … ;VGR=U4000 (4 795:- ) på brc

dom snittar halva priset på caraudio när det gäller steg. när jag gämförde (bara en modell på bas) så var det närmare smile
http://caraudiosecurity.com/shop/produc … 12329.html 5447,30:-
http://www.dbakuten.se/detail-item_id-16355  8,295:-

jag smäller inte någon på fingrarna, jag vet att det är mer avgifter runt om som gör så att det blir så mycket dyrare här i Sverige. jag vet att ni inte sätter höga priser bara för att jävlas.

Senast redigerat av kalle_kalle (2 november 2009)

R_Stalhandske
2 november 2009 · 399 Inlägg

Listas inte priser i England likadant som i USA? Alltså utan deras motsvarighet till moms. I staterna får man ju pynta VAT skatt om man handlar på en hemsida så det blir inte så jättebilligt jämfört med Sverige ändå. När frakt och liknande spelat sin roll och att återförsäljarna här hemma ska gå lite vinst så förstår i alla fall jag prissättningen vi har.

Handlar dessutom hellre i butik över disk så man träffar personen man kan vända sig till och man får ett litet hum om hur serviceminded företaget/återförsäljaren är.

fredriq Olika
2 november 2009 · 907 Inlägg

Det är 13% VAT (moms) i England som är inräknad i priserna på sidan.

Mvh
Fredrik
kalle_kalle
2 november 2009 · 2 914 Inlägg

fredriq skrev:
Det är 13% VAT (moms) i England som är inräknad i priserna på sidan.

eftersom när ingen nämnt nåt om det tidigare i dessa trådar (är väl 4-5 st sådanahär trådar) så har jag tagit förgivet att det är inräknat..
jag säger... var försiktig och uppmärksam när ni handlar utomlands

fredriq Olika
2 november 2009 · 907 Inlägg

kalle_kalle skrev:

fredriq skrev:
Det är 13% VAT (moms) i England som är inräknad i priserna på sidan.

eftersom när ingen nämnt nåt om det tidigare i dessa trådar (är väl 4-5 st sådanahär trådar) så har jag tagit förgivet att det är inräknat..
jag säger... var försiktig och uppmärksam när ni handlar utomlands

Ja, för betalas inte momsen i det landet varan säljs får den betalas i landet där den ska brukas istället och i Sverige har vi ju som bekant 25% på de flesta varor.

Mvh
Fredrik
BAE BilstereoNörd
2 november 2009 · 576 Inlägg

fredriq skrev:
Det är 13% VAT (moms) i England som är inräknad i priserna på sidan.

Den engelska momsen är väl 17.5%?
// Tommy

Bertilsson Auto Electronics (SM-Guld Street Stock-10)
(Fysisk butik i Lidköping) Bilstereo, Multimedia, Xenonkonvertering m.m.
BAE SPLpro (dB-mätare)
Pioneer, Mohawk, Carpower, B2 Audio, Dragster, Impact, Hertz m.fl
Jimmu
2 november 2009 · 744 Inlägg

BAE skrev:

fredriq skrev:
Det är 13% VAT (moms) i England som är inräknad i priserna på sidan.

Den engelska momsen är väl 17.5%?
// Tommy

From 1 jan 2010, tills dess ligger den på 15%

ohjelm
21 maj 2010 · 13 Inlägg

MrCalle jobbar ju med att sälja billjud, klart som fan han tycker att man inte ska köpa därifrån wink

BJonsson
21 maj 2010 · 4 074 Inlägg

ohjelm skrev:
MrCalle jobbar ju med att sälja billjud, klart som fan han tycker att man inte ska köpa därifrån wink

Det handlar nog om lite mer än de skulle jag tro

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!
MrCalle Team Autohifi!
21 maj 2010 · 865 Inlägg

ohjelm skrev:
MrCalle jobbar ju med att sälja billjud, klart som fan han tycker att man inte ska köpa därifrån wink

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga dig men du har fått ganska fel uppfattning!
1. JA -Jag tycker att man skall gynna handeln i sitt egna land så långt det räcker!
2. Eftersom detta inte rör de märken/produkter jag representerar så förstår jag inte ditt uttalande.
3. Support är värt mycket pengar idag och det glömer många när de försöker göra det snabba klippet.
4. Är en produkt skit billig så bör man tänka efter både 2 & 3 ggr eftersom det finns inga fabriker som bygger produkter gratis idag och det finns alltid några led som skall ha sin bitt av kakan, Och varför är produkten så billig just där??

Garanti & support får man säkert av företaget i Andra länder med MEN de ingår inte i Svenska konsumentköpslag samt så får du oftast stå för dina frakt kostnader fram & tillbacka.

Sen är det upp till var & än vart man vill handla sitt billjud!

jonash SM-Guld Billjud 2007&08
22 maj 2010 · 2 353 Inlägg

MrCalle skrev:

ohjelm skrev:
MrCalle jobbar ju med att sälja billjud, klart som fan han tycker att man inte ska köpa därifrån wink

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga dig men du har fått ganska fel uppfattning!
1. JA -Jag tycker att man skall gynna handeln i sitt egna land så långt det räcker!
2. Eftersom detta inte rör de märken/produkter jag representerar så förstår jag inte ditt uttalande.
3. Support är värt mycket pengar idag och det glömer många när de försöker göra det snabba klippet.
4. Är en produkt skit billig så bör man tänka efter både 2 & 3 ggr eftersom det finns inga fabriker som bygger produkter gratis idag och det finns alltid några led som skall ha sin bitt av kakan, Och varför är produkten så billig just där??

Garanti & support får man säkert av företaget i Andra länder med MEN de ingår inte i Svenska konsumentköpslag samt så får du oftast stå för dina frakt kostnader fram & tillbacka.

Sen är det upp till var & än vart man vill handla sitt billjud!

Jag håller med Calle, trots att det där kan ha varit den med felstavade posten i Garagets historia wink

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
MrCalle Team Autohifi!
22 maj 2010 · 865 Inlägg

jonash skrev:

MrCalle skrev:

ohjelm skrev:
MrCalle jobbar ju med att sälja billjud, klart som fan han tycker att man inte ska köpa därifrån wink

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga dig men du har fått ganska fel uppfattning!
1. JA -Jag tycker att man skall gynna handeln i sitt egna land så långt det räcker!
2. Eftersom detta inte rör de märken/produkter jag representerar så förstår jag inte ditt uttalande.
3. Support är värt mycket pengar idag och det glömer många när de försöker göra det snabba klippet.
4. Är en produkt skit billig så bör man tänka efter både 2 & 3 ggr eftersom det finns inga fabriker som bygger produkter gratis idag och det finns alltid några led som skall ha sin bitt av kakan, Och varför är produkten så billig just där??

Garanti & support får man säkert av företaget i Andra länder med MEN de ingår inte i Svenska konsumentköpslag samt så får du oftast stå för dina frakt kostnader fram & tillbacka.

Sen är det upp till var & än vart man vill handla sitt billjud!

Jag håller med Calle, trots att det där kan ha varit den med felstavade posten i Garagets historia wink

Haha... jaja svårt att tala i telefon och skriva inlägg samtidigt:D Man är ju man:rolleyes:

Frippe_L Gladen Audio
22 maj 2010 · 2 388 Inlägg

MrCalle skrev:

jonash skrev:

MrCalle skrev:

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga dig men du har fått ganska fel uppfattning!
1. JA -Jag tycker att man skall gynna handeln i sitt egna land så långt det räcker!
2. Eftersom detta inte rör de märken/produkter jag representerar så förstår jag inte ditt uttalande.
3. Support är värt mycket pengar idag och det glömer många när de försöker göra det snabba klippet.
4. Är en produkt skit billig så bör man tänka efter både 2 & 3 ggr eftersom det finns inga fabriker som bygger produkter gratis idag och det finns alltid några led som skall ha sin bitt av kakan, Och varför är produkten så billig just där??

Garanti & support får man säkert av företaget i Andra länder med MEN de ingår inte i Svenska konsumentköpslag samt så får du oftast stå för dina frakt kostnader fram & tillbacka.

Sen är det upp till var & än vart man vill handla sitt billjud!

Jag håller med Calle, trots att det där kan ha varit den med felstavade posten i Garagets historia wink

Haha... jaja svårt att tala i telefon och skriva inlägg samtidigt:D Man är ju man:rolleyes:

Jag håller med bägge två, även om jonash inte heller var felfri i sitt inlägg. big_smile

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1
Volkswagen Passat 3B "VolksGladen" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang