Handla bilstereo på pixmania

mulleina
21 maj 2010 · 715 Inlägg

Hej
Har någon provat att handla på pixmania? Är dem bra, lång leveranstid, seriösa?

Tribbe SAAB♥SUBARU
21 maj 2010 · 1 636 Inlägg

mulleina skrev:
Hej
Har någon provat att handla på pixmania? Är dem bra, lång leveranstid, seriösa?

Jag gillar dom inte..
Är dom bra? Nej inte om du frågar mig.
Lång leveranstid? Nej som vilket annat företag som helst.
Seriösa? Nja inte enligt mig....

Bra att veta kan vara att garanti t.ex sker genom frankrike.. med andra ord måste du skicka din produkt till frankrike om något strular..

Jag köpte ett playstation, en telefon och ett usb minne, allt i samma order. Sakerna kom usb minnet funkade ju som det skulle. Telefonen vet jag inte för den packade jag aldrig upp... den hade inte svenska menyer osv... stod med ytterst liten text om man tittade med lupp på deras hemsida... så den fick jag betala frakt för att skicka tillbaka till frankrike..
Ps3'an beställde jag där för att min kompis hade hittat att dom hade ett skit bra erbjudande på att den stora hårddisken samt 2 spel till ett pris som var mycket lägre än hos alla andra där man bara fick ett spel med.. nästan 1000kr billigare..
Men min kompis fick sitt ps3 dagen innan mig och fick bara med ett spel så han ringde och klagade.. dom svarade då att han kunde skicka tillbaka ps3an till frankrike så fick dom packa om det.. han orkade dock inte det..
Dagen efter kom mina saker.. jag packar upp ps3'an men gissa vad 1 spel saknas... så även jag ringer och klagar då säger dom att dom inte har ett sånt paket?? jag sitter vid datorn när jag ringer så jag kollar då har dom plockat bort det..
Jag hade dock tagit en printscreen på det och säger det till den jag pratar med och då helt plötsligt så är det helt okej att skicka tillbaka till frankrike..
På kartongen står det tydligt (sonys egna kartong..) att det endast finns ett spel i kartongen.. Jag bestämde mig dock för att skicka tillbaka mitt ps3 så jag ringde igen och sa att jag ville ha fraktsedlar osv... då säger dom att dom ska skicka det, och så fort mitt ps3 kommit fram till frankrike ska dom skicka ett nytt.. jag sa då inte samma typ av kartong vah?
Jo det blir samma typ av kartong det ska innehålla två spel om det stått det.... det var där jag sket i dom... jag ringde suporten ett par gånger angående att skicka tillbaka telefonen också men jag tyckte allt var krångligt och kommer i fortsättningen att lägga några hundra lappar på något företag som jag litar på istället...

Det där är min uppfattning.. nu hoppas jag ju att inte alla har haft det så illa med dom.. men kollar man runt om omdömmen om dom så ligger dom ju inte i topp direkt..  Hoppas fler svarar här så du inte bara har mitt omdömme att gå efter..

/Tribbe.

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
mulleina
22 maj 2010 · 715 Inlägg

Tack för väldigt bra svar. Googla igår på pixmania också och fick upp många som tyckte dem var dåliga. Förvisso var vissa sidor ett år gamla med känns ändå mycket tveksamt.

Senast redigerat av mulleina (22 maj 2010)

Dubs I got Dubs!
22 maj 2010 · 2 423 Inlägg

Amentio är ett skitföretag med!!

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
Frosted
22 maj 2010 · 1 878 Inlägg

Pixmania är ett riktigt jävla skit företag om jag får säga det. Allt strular med dem. från order till varan är hemma hos en.

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
Turbovin Turbo lover
22 maj 2010 · 555 Inlägg

Har handlat bilstereo därifrån och det gick bra och snabbt men jag hade aldrig nåra problem med den stereon. Det är väl där strulet börjar isf. De har bra priser på Kenwood så jag skulle säkert handla därifrån igen trots att man borde veta bättre, men de pajar ju aldrig wink

Subaru Impreza STI Type R "AVCS 2.1l stroker" (2000)
DCaudio
23 maj 2010 · 36 Inlägg

jag köpte min stereo där för ett år sen, 1000kr billigare än på brl.  en alpine ida301 om jag inte kommer ihåg helt fel.
funakr fortfarande hur bra som hellst smile frakten tog 2 dagar..

valstadkillen
23 maj 2010 · 1 523 Inlägg

köpt där ocksåsmile inget strul:)

Peugeot 207 (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang