7301
Sök

Plocka bort samtliga plastlister på Saab 9-5 kombi -00

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
24 maj 2010
Trådstartare
Hej!

är lite sugen på att lacka alla plastlister samt handtag på Saaben.

undrar om det är någon som vet hur man plockar bort samtliga lister? om det ens går?

här är en bild på vilka lister det handlar om.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/18300/937446_x58kck.jpg

1. listen på frontspoilern
2. nedre frontspoiler (har den något namn?)
3. sidolister. dessa är väl bara att dra rakt ut? sitter väl med clips? gäller det även den biten framför framdörren?
4. sidokjolar. lite fundersam på om man verkligen kan plocka loss dessa?
5. handtag. antar att jag får riva hela dörren? eller går det att lacka på plats, inte att rekomendera kanske?
6. listen på bakre spoiler. går även in under bagageluckan.
7. nedre list på spoilern bak.

vore toppen ifall det finns någon som vet hur man ska gå tillväga smile

tack på förhand!

MVH Fredrik

2 600 Inlägg
25 maj 2010
har för mig att man inte kan ta bort listerna på fronten förutom den längst ner. och likså där bak sitter ingjutna i plasten. kolla de på det när jag plockade bort kofångarna när jag skulle lacka tongue dom andra ska gå att få bort. dörrhandtagen vet jag inte men troligen så får du nog plocka dörr sidan säkert nån annan som kan svara på den smile

gör som jag kör gubba racer=)

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
25 maj 2010
Trådstartare
klimpan skrev:
har för mig att man inte kan ta bort listerna på fronten förutom den längst ner. och likså där bak sitter ingjutna i plasten. kolla de på det när jag plockade bort kofångarna när jag skulle lacka tongue dom andra ska gå att få bort. dörrhandtagen vet jag inte men troligen så får du nog plocka dörr sidan säkert nån annan som kan svara på den smile

okej, det var som jag misstänkte då hmm ska ta en titt på det sen smile
tack för svaret! smile

MVH

Sök