Är ljust (skinn)klädsel dyrare än svart?

FordRSC Los geht's, Schumacher
25 maj 2010 · 1 510 Inlägg

De gånger man har kikat runt i olika bilhallar så har jag alltid undrat över varför 80% av bilarna har mörk inredning. Sedan har väl några procent grå, medan ett fåtal har ljus/beige. Tycker själv att det sistnämnda är överlägset snyggast! Någon som har en förklaring varför biltillverkarna per automatik bygger bilar med mörk inredning? roll Är det för att det är blligare, eller köper folk fler mörka än ljusa?

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Saab 900 SE Coupé 2.0T "The Fox" (1997)
sir_daniel www.kudoz.se
25 maj 2010 · 3 802 Inlägg

ett helvete o hålla rena o snygga är ljusa skinninredningar smile

men håller med dig, det är grymt snyggt (ta en titt på min jaguar och även min fd jagga i min profil)

KennethL
25 maj 2010 · 412 Inlägg

Troligvis för att dom flesta tycker att det är snyggare med mörk inredning.
Sen så är det lättare att hålla en mörk inredning 'fin' då fläckar osv inte syns lika bra. smile

135
├┼┼
24 R
Carlee82 Icke gående Hellaflush wannabe
25 maj 2010 · 287 Inlägg

FordRSC skrev:
De gånger man har kikat runt i olika bilhallar så har jag alltid undrat över varför 80% av bilarna har mörk inredning. Sedan har väl några procent grå, medan ett fåtal har ljus/beige. Tycker själv att det sistnämnda är överlägset snyggast! Någon som har en förklaring varför biltillverkarna per automatik bygger bilar med mörk inredning? roll Är det för att det är blligare, eller köper folk fler mörka än ljusa?

Svart skinn är ju klassiskt och passat fint i hop med alla fäger på bilen. Begie eller brun klädsel passar ju rätt dåligt i hop med endel fäger och ibland går det inte ens att beställa vissa kombinationer. Men håller med dig, cognacsfärgat skinn ihop med en svart, mörkgrå eller mörkblå bil är klart mina favorit kombos:)

Såhär beter sig ryggradslösa kräk! http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … 884#997884
Carlee82 Icke gående Hellaflush wannabe
25 maj 2010 · 287 Inlägg

KennethL skrev:
Troligvis för att dom flesta tycker att det är snyggare med mörk inredning.
Sen så är det lättare att hålla en mörk inredning 'fin' då fläckar osv inte syns lika bra. smile

Är det verkligen så? Jag har helsvart inredning i min bil och den blir skitig 30sekunder efter att man gnuggat den ren roll Har fått för mig att brunt och grått skinn borde va lättare att hålla ren än svart?

Senast redigerat av Carlee82 (25 maj 2010)

Såhär beter sig ryggradslösa kräk! http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … 884#997884
Rquired Allmänt envis
25 maj 2010 · 12 512 Inlägg

Skall vara mer smutskänsligt, lättare bli solkigt och så skall det finnas en risk att jeans "färgar av sig" (Detta syns inte på tex. svart eller grått). Det är i alla fall vad jag hört, men tycker ändå det är överlägset snyggast.

Letar alltid efter beige skinn och gärna träpanel när det är dags för byte, men har hittills bara ägt en med denna kombination. Vit bil med beige interiör står högt på önskelistan!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
IceEyes Varningar: För många..
25 maj 2010 · 2 552 Inlägg

Instämmer. Att bilar med ljus/beige skinnklädsel ser trevligare och mer inbjudande ut råder det inget tvivel om från min sida. Min nuvarande 9000 är utrustad med ljus/beige skinnklädsel medans min förra 9000 var utrustad med mörk, och jag trivs betydligt bättre i min nuvarande.

Men i ärligthetens namn tycker jag att skinnklädsel är överskattat. Visst, det är snyggt och inte lika smutskänsligt men knappast bekvämare, och dagar när det är riktigt varmt eller kallt är det en ren plåga att ha skinnklädsel i bilen.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
FordRSC Los geht's, Schumacher
25 maj 2010 · 1 510 Inlägg

Nu har jag just nu svart skinn i Saaben tongue Men nästa bil ska ha ljus inredning och sollucka big_smile

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Saab 900 SE Coupé 2.0T "The Fox" (1997)
klimpan
26 maj 2010 · 2 600 Inlägg

gillar med ljus inredning smile har det sj så jag trivs bra kan man säga (;

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
hotrodder Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
26 maj 2010 · 1 594 Inlägg

Kika bara på en Röd Ferrari med beige skinn... SÅ läckert! Svart/ mörka inredningar känns tråkigt, ljusa inredningar är mer inbjudande och ser snyggt ut men inte så lyckat i en vardagsbil med glassätning, hundhår osv.

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang