9579
Sök

Vad kan felet vara på min hertz 300d? tacksam för snabba svar

stRaend
27 maj 2010
Trådstartare
om du tittar på bild 3 (syns även på bild 2) så ser du ovanför där du skruvar, där kablarna sitter in till talspolarna. Där ska det sitta byglingar smile

edit: Du ser klisterlappen där? dom tjocka svarta strecken är byglingar tongue
Senast redigerat av stRaend (27 maj 2010)

mk4_andreas
28 maj 2010
Trådstartare
stRaend skrev:
om du tittar på bild 3 (syns även på bild 2) så ser du ovanför där du skruvar, där kablarna sitter in till talspolarna. Där ska det sitta byglingar smile

edit: Du ser klisterlappen där? dom tjocka svarta strecken är byglingar tongue

ja nu jävlar big_smile adå dom sitter allt i som dom skall göra! men om jag kopplar in + - som det står i 2 ohm är det bara en elr två talspolar som funker? isf fall om det bara är en vart å hur kopplar jag in den andra? fördelas inte det automatiskt i sjävla magneten/talspolarna?

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
28 maj 2010
Nej....

Du måste sätta en bygel på både + och - på basen för att parallellkoppla spolarna.

Kolla på märkningarna på basen vid anslutningarna.
De grova strecken anger byglingarna du skall göra, de tunna är till steget:
http://www.blekingebilradio.se/PICTURE/2839-14-b5.jpg

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

stRaend
28 maj 2010
Trådstartare
det ska isåfall sitta två byglingar, en på dom två minus stiften, och en på dom två plus stiften smile

sedan som lonefox sa, dom smala strecken är kablarna till steget wink

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
28 maj 2010
den enklaste metoden...

4plus kablar till steget.. 4 minus kablar till steget..

bygla är väl än lättare men för förståelsen tongue

nåväl, funkar det nu då?
Senast redigerat av pattilatti2 (28 maj 2010)

mk4_andreas
28 maj 2010
Trådstartare
nu jävlar hänger jag med igen:P hahaha a ska testa detta nu i helgen! hoppas att det funkar nu bara:D

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
28 maj 2010
Dom där byglarna kan vara lite irriterande! När jag hjälpte en kompis koppla in ett par HX300D basar så missade vi att byglarna satt där och seriekopplade spolarna (alltså kortslutning), blev rätt tyst då. Men det är en smart grej när man vet om dom!

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

stRaend
28 maj 2010
Trådstartare
Jag hade samma problem när jag kollade på min sx380d, förstod inte hur jag skulle koppla fast jag skrev ju dit jag köpt basen och frågade tongue

tycker dom kan ligga omonterade i lådan istället för att sitta på vid leverans. smile

mk4_andreas
28 maj 2010
Trådstartare
stRaend skrev:
Jag hade samma problem när jag kollade på min sx380d, förstod inte hur jag skulle koppla fast jag skrev ju dit jag köpt basen och frågade tongue

tycker dom kan ligga omonterade i lådan istället för att sitta på vid leverans. smile

a det e ju lite små mysko konstruktion på det:P

mk4_andreas
28 maj 2010
Trådstartare
Lonefox skrev:
Nej....

Du måste sätta en bygel på både + och - på basen för att parallellkoppla spolarna.

men där på parrarel så ska

(+)(+) (-)(-) kopplas in men det e ju bara en kabel som ska ut då? elr tar jag en från varje plus och minus?tongue

mk4_andreas
28 maj 2010
Trådstartare
mk4_andreas skrev:
Lonefox skrev:
Nej....

men där på parrarel så ska

(+)(+) (-)(-) kopplas in men det e ju bara en kabel som ska ut då? elr tar jag en från varje plus och minus?tongue

oj fan nu flummade jag till det:P haha fattade men ändå inte pilsnern börjar la göra sitt nu:P haha

Sök