Nu vet jag inte riktigt vad du talar om... Du rör ihopm det riktigt ordentligt hördudu

K-Jetronic är ett mekaniskt system, med ett membran som ständigt pumpar in bensin. Sprutar alla på en gång, precis som LH-jetronic.
Det fanns Bränslesystem innan LH-jetronic som hade "fuelrail", och namnet vad D-jetronic. Finns bl.a på vissa vw från 60-talet. Detta datorsystem byttes senare ut mot K-jetronic bara för att folk inte litade på elektronisk bränsleinsputning, och ALLA motorproblem härleddes till insprutningen, trots att det sällan eller aldrig va den det var fel på.
Detta system fanns även på volvo och saab. Saab hade det på 99 ems 72-74 och volvo tror jag hade det på B20E.
Common-rail är till diesel, och jobbar med högt tryck och sekventiell direktinsprutning, men man kan dra likheter till LH-Jetronic, genom det att det finns en fuelrail och det är elektroniskt reglerat.
Den gamla mekaniska insprutningen till dieselmotorer går inte ens att jämföra med något annat. Det är sekventiellt och jobbar med kolvar som trycker ut bränslet genom spridarspetsarna..