1646
Sök

Koppla in Dimljusen på 940 ljusen.

809 Inlägg
6 juni 2010
Trådstartare
Tja. nu har jag ju då köpt Volvo 940 framljus till min 740. men jag skulle ju då vilja kunna tända dimljusen ochså. kontakten man trycker fast i lampan ser ju likadan ut som på 940. så finns det något färdig dragen el för dimljus fram på 740 ochså?

tacksam för snabba svar  MvH Tommy

4 005 Inlägg
7 juni 2010
Det kollar du på 5 sek om du stoppar huvudet under. smile

Min 740 hade det.

809 Inlägg
7 juni 2010
Trådstartare
linuslinje skrev:

Min 740 hade det.

jag vet inte vilken det är tongue eller vad det är för original knapp till det. original dimljus från 940 passar inte någon. är en gul. en grå och en vit vilken av dom är det?

4 005 Inlägg
7 juni 2010
744GLT skrev:
linuslinje skrev:

Min 740 hade det.

jag vet inte vilken det är tongue eller vad det är för original knapp till det. original dimljus från 940 passar inte någon. är en gul. en grå och en vit vilken av dom är det?

På min hängde det kablar under faststripade.

Passar inte kontakterna så får du väl byta kontakter. gul är väl ström, grå är jord och vit är aktivering (eller vad man säger)

Edit: PMa mig inte om saker som det finns trådar om tack.
Senast redigerat av linuslinje (7 juni 2010)

809 Inlägg
8 juni 2010
Trådstartare
linuslinje skrev:
744GLT skrev:
linuslinje skrev:

Min 740 hade det.

På min hängde det kablar under faststripade.

Passar inte kontakterna så får du väl byta kontakter. gul är väl ström, grå är jord och vit är aktivering (eller vad man säger)

Edit: PMa mig inte om saker som det finns trådar om tack.

okej tack får kolla smile

Sorry smile

809 Inlägg
8 juni 2010
Trådstartare
kollade lite och hittade ett kontakt stycke med. 2grå i en kontakt. 2 svarta i en kontakt. en gul och en vit kabel tror jag det va. är det den som går till dimljusen?

Sök