Nättidningen - Green Light Magazine - konstiga utfyllnader m.m

MadeByMe Tjofs Media/MaxxStreet
17 maj 2010 · 2 362 Inlägg

Ni har väl hört talas om denna digitala och gratis nättidningen Green Light Magazine?
om inte, http://www.greenlightmag.se/

Vet inte om ni andra tänker på hur tidningen är gjord?
När ni sitter och läser igenom denna på datorn, känns det bra för dina ögon och kolla i den?
Jag tycker inte alls den är skön att läsa.

Jag stör mig grymt mycket på att många av bilderna är dålig upplösning och pixliga och oskarpa.. Men även deras helt knäppa utfyllnader dom har.. Eller bilder som är konstigt beskurna.

Kan visa några exempel från deras senaste Nr 3, 2010 som kom idag 17 Maj
http://bayimg.com/image/aampmaacl.jpg
http://bayimg.com/image/bampiaacl.jpg
http://bayimg.com/image/bampkaacl.jpg


Något annat som jag stör mig på är deras text sättning dom har.. Kolla bild under. (markerad med en kass röd liten ful box)
http://bayimg.com/image/bamppaacl.jpg

Hur kan man bara lämnar "tjänster" helt själv så..?
Vill bara vet vad andra tycker, jag har inget med denna tidningen att göra, utan vill veta vad ni andra tycker och tänker..

Upp med lite diskussion nu! smile

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik
Audi A3 "Hertzificerad S3 Replica" (2004)
Audi A4 B7 2.0 tfsi Quattro "Deadpool" (2006)
Volkswagen Golf "Hebbe" (2014)
Norde fotointresserad
17 maj 2010 · 2 307 Inlägg

Layouten känns väl inte så genomtänkt på de sidor du visar utan materialet blir alldeles för ihoptryckt och plåttrigt. Visserligen brukar man sträva efter att ha så lite luft som möjligt när man redigerar tidningssidor men det här är alldeles för lite luft.. Och vad gör de där gröna boxarna där?! Ser hela tidningen ut så eller är det annorlunda struktur mellan sidorna?


Edit:
De två  första sidorna är ju riktiga skräckexemplar medan den tredje kan funka och vid den fjärde börjar det likna något.

Senast redigerat av Norde (17 maj 2010)

Iam2fast4U
17 maj 2010 · 1 534 Inlägg

bör man förvänta sig mer av en gratistidning?

BMW E34 "538" (1990)
Slash Saabifierad
17 maj 2010 · 2 027 Inlägg

Haha bilderna är i klass med DN:s motortidning lol Om nya Volvo S60 var så populär i Göteborg, varför ha världens minsta bilder på den i dåligt ljus och den ultimata vinkeln nerifrån och upp yikes Sedan kommer vi till baken, dom måste sagt något i stil med: "hmm vi har redan tagit en bild nerifrån och upp nu borde vi testa att göra tvärt om med ännu mera zoom" tongue

Haha Saabbilden var trevligare, "hmm hur ska vi visa nya Saaben på bästa sätt? jo vi tar två bilder snettframifrån där den ena visar grillen och lyktorna och den andra visar hela motorhyven och ena framdäcket" lol lol lol

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
volvoentusiasten
17 maj 2010 · 4 005 Inlägg

Som skoltidning tycker jag den är helt okay.

Det är väl ingen som misstar tidningen för att vara något annat?

Intressant att de undersöker och rekommenderar produkter som är olagligt att inneha, använda och sälja....

MadeByMe Tjofs Media/MaxxStreet
18 maj 2010 · 2 362 Inlägg

Norde skrev:
Layouten känns väl inte så genomtänkt på de sidor du visar utan materialet blir alldeles för ihoptryckt och plåttrigt. Visserligen brukar man sträva efter att ha så lite luft som möjligt när man redigerar tidningssidor men det här är alldeles för lite luft.. Och vad gör de där gröna boxarna där?! Ser hela tidningen ut så eller är det annorlunda struktur mellan sidorna?


Edit:
De två  första sidorna är ju riktiga skräckexemplar medan den tredje kan funka och vid den fjärde börjar det likna något.

Håller med dig.. Deras utfyllnad ser för jävligt ut!



Iam2fast4U skrev:
bör man förvänta sig mer av en gratistidning?

Lite mer, haha, förvånar mig att annonsörerna ens vill annonsera!



linuslinje skrev:
Som skoltidning tycker jag den är helt okay.

Det är väl ingen som misstar tidningen för att vara något annat?

Intressant att de undersöker och rekommenderar produkter som är olagligt att inneha, använda och sälja....

Vadå som skoltidning? tongue Tidningen är ju seriös, haha!

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik
Audi A4 B7 2.0 tfsi Quattro "Deadpool" (2006)
Audi A3 "Hertzificerad S3 Replica" (2004)
Volkswagen Golf "Hebbe" (2014)
Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
19 maj 2010 · 1 874 Inlägg

Ser ut som att det är nån tuff 18-åring som tror han är designer, typ. Värdelöst åt helvete.

MadeByMe Tjofs Media/MaxxStreet
20 maj 2010 · 2 362 Inlägg

Hexenhammer skrev:
Ser ut som att det är nån tuff 18-åring som tror han är designer, typ. Värdelöst åt helvete.

Så kan man också tolka det! haha
Man kanske borde dra igång en egen gratis tidning? wink

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik
Audi A4 B7 2.0 tfsi Quattro "Deadpool" (2006)
Volkswagen Golf "Hebbe" (2014)
Audi A3 "Hertzificerad S3 Replica" (2004)
Serenus_Edition
10 juni 2010 · 9 Inlägg

Roligt att tidingen jag grundat uppmärksamas men skall vara i rätt forum Vad jag kan se efter förfrågan hos Chefredaktören Wilhelm och Christoffer som är innehållsansvarig är att något mail med uppmärksamade felaktigeheter och förslag inte kommit in till vår inbox. Har du skickat detta och det hamnat i vårt spamfilter ber vi självklart omursäkt.

Tidningen drivs helt ideellt av ett gäng eldskälar var av jag med erfarenhet från min anställning på motorzon och Stylingbörsen. Så vi vill gärna ha respons men då via mailkorrenspondans.

Även om detta gett oss mer besökare och fler prenummeranter så vill jag visa respekt mot Chrizz på Garaget och hans regler mot reklam!

Vi väntar på mail, ni kan maila till info@greenlightmag.se

MVH
Daniel

Opel Speedster "Track Edition" (2003)
volvoentusiasten
10 juni 2010 · 4 005 Inlägg

Serenus_Edition skrev:
Roligt att tidingen jag grundat uppmärksamas men skall vara i rätt forum Vad jag kan se efter förfrågan hos Chefredaktören Wilhelm och Christoffer som är innehållsansvarig är att något mail med uppmärksamade felaktigeheter och förslag inte kommit in till vår inbox. Har du skickat detta och det hamnat i vårt spamfilter ber vi självklart omursäkt.

Tidningen drivs helt ideellt av ett gäng eldskälar var av jag med erfarenhet från min anställning på motorzon och Stylingbörsen. Så vi vill gärna ha respons men då via mailkorrenspondans.

Även om detta gett oss mer besökare och fler prenummeranter så vill jag visa respekt mot Chrizz på Garaget och hans regler mot reklam!

Vi väntar på mail, ni kan maila till info@greenlightmag.se

MVH
Daniel

Hej "Grundaren" wink

Det är väl bara att läsa kritiken ovanför? Väldigt få tar sig tid att maila...

Själv tycker jag att det är rätt märkligt att starta en PDFtidning istället för att man kan titta på en riktig hemsida istället. Blir rätt jobbigt att läsa sådär.

Fruktansvärt dålig svenska i alla artiklar, trots att ni skriver att ni har två korrekturläsare på förstasidan (som för sig också är rätt roligt).
Punkt.  Ny rad Ny mening. Ska man ha en tidning så ska man skriva i skriftspråk, inte talspråk.

Men istället för att bara vara negativ så tycker jag att bilder på alla fordon är väldigt bra tagna.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang