11 juni 2010
Trådstartare
Dark_Angel skrev:
hittade på ett annat forum om det kan vara till hjälp?
färgkod till vit volvo 745 -85
--------------------------------------------------------------------------------
Jag söker den färgkod som är på den orginal vita färgen på volvo 740 har? Det kanske är så att det är en orginal vit som alla volvo bilar har. Jag var innne på en bilfirma i sthlm och frågade och jag fick köpa en färg av honom men det var fel. Så nu skulle jag villja ha tag på den färg man ska andvända för att rätta till färgen så att man får den rätta nyansen. Vill inte ha den lite krämfärgade nyansen jag fick. Sedan undrar jag om någon vet vart man kan få tag på den till ett vettigt pris?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
SVAR:
Det finns 2 vita och troligen har du fått den vanligaste med koden 189 (polarvit) som är lite "benvit".
Den andra som är mera vit och lite ovanligare har koden 199 och skulle kunna vara den du söker.
Men vad står det för kod på bilen då? och tänk på att det även kan finnas varianter hos dom olika färgleverantörerna. Expvis så har sikkens en variant på 199 som är gulare utöver standard receptet, så en gämmförelse med förgprover gentemot bilen kan vara nödvändig.
är ju mer "benvit" tycker jag om man lyssnar på ordet och kollar på bilen, kan vara så då

tack så mycket för infon

Om vi killar blir svettiga i skrevet, kallas det för pungsvett.
Men vad kallas det när tjejer blir svettiga på samma ställe?
- Läppglans?