6503
Sök

MB. Köra bensin eller diesel?? vad är bäst

512 Inlägg
13 juni 2010
Trådstartare
Hej.

sitter i en hel del tankar. Vet ej om jag ska köpa bensin lr diesel merca.
Dieseln e billig. Men då har man ju den där dieselskatten på det!
Och bensin e dyrt xD.

Blir nog en gammal hederlig w124 som jag ska ha.

Nån som vet hur jobbigt och om he är mkt göra att tex byta till en diesel motor i en bensinare??

Hjälp!!

mvH

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
13 juni 2010
Specialraggarn skrev:
Blir nog en gammal hederlig w124 som jag ska ha.

Nån som vet hur jobbigt och om he är mkt göra att tex byta till en diesel motor i en bensinare??

Hjälp!!

mvH

Köp rätt bil med rätt motor direkt borde ju va enklast.

Kör du mycket kan ju en diesel va ett bra val.

1 298 Inlägg
13 juni 2010
Jag skulle kört på diesel. Varför? Lägre driftskostnad och sen känns de bara rätt med diesel när de gäller MB. Vad gäller skatten så vet jag att många lastbilsreggar sina och löser det på det viset. Sedan hur sugen du är på sånt skattefefflande är ju en annan fråga. tongue

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

pnorberg
14 juni 2010
Du tjänar på diesel om du kör längre än ca 2000 mil per år. Annars lika bra och köra på bensin.

1 418 Inlägg
14 juni 2010
pnorberg skrev:
Du tjänar på diesel om du kör längre än ca 2000 mil per år. Annars lika bra och köra på bensin.

Öhh va? Sluta snacka skit, beror helt på vad det är för bil.

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

Ingen himmel är så blå som min
2 989 Inlägg
14 juni 2010
Lindberg88 skrev:
pnorberg skrev:

Öhh va? Sluta snacka skit, beror helt på vad det är för bil.

Nej, det kvittar vad det är för bil. Man TJÄNAR aldrig på att köra mer... Jämfört med något annat kanske man kan SPARA möjligen wink

/Mattias

4 001 Inlägg
14 juni 2010
kör du mycket med släp så sparar man mer med en diesel och som någon skrev innan, över 2-2500 mil om året går väl också gränsen för när en diesel blir billigare i omkostnader

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Sök