Laga en hål i bensintank. Bästa sätt?

Mrfleur
14 juni 2010 · 235 Inlägg

Min garaget har blivit inbrott och något snorungar har snott vår bensin genom att slå upp bensintank med kniv. Så min bensintank har fått en små snitt hål. Och nu tänker jag laga min bensintank men är osäker hur jag ska göra åt det på bästa sätt.

Så jag tänkte ni kanske har bra tips om hur jag ska göra. Hur jag har tänkt mig är att slipa bort smutsigt runt hål och lägga en väv spackel sen lägga jag något bra spackel över det och hoppas på att det ska täta sig.

Men vad tror ni? Eller har ni ännu bättre tips och ide?

Hit med tips big_smile

Bmw, när du älskar att köra!
decib3L Körv
14 juni 2010 · 3 535 Inlägg

Till att börja med kan du lära dig skriva, du får ursäkta. Men det var rätt illa.

Är det inte bättre att byta tank?

Truckdriving Man
Mrfleur
14 juni 2010 · 235 Inlägg

Ok, Språkpolis? Jag har faktiskt dyslexi, försöker iallfall mitt bästa!

Orka inte byta hela tank, knepigt och jobbigt!

Bmw, när du älskar att köra!
Hassoni
14 juni 2010 · 92 Inlägg

decib3L skrev:
Till att börja med kan du lära dig skriva, du får ursäkta. Men det var rätt illa.

Är det inte bättre att byta tank?

Kvittar väl hur han skriver om du förstår?

Men håller med, det är lättare att byta.

decib3L Körv
15 juni 2010 · 3 535 Inlägg

Okej, nu sa jag det iaf på ett snyggt sätt. Det här är internet, och hade inte jag sagt det så hade någon annan sagt det. Och tog du illa upp ber jag så hemskt mycket om ursäkt.

För att återgå till ämnet tror jag inte ens det är lagligt att laga en tank. Tänk på att det är något som är ganska viktigt att det är helt. Men vad vet jag, jag är ju bara språkpolis.

Truckdriving Man
Batta
15 juni 2010 · 1 353 Inlägg

enda sättet som jag prövat som fungerat bra är att plasta in hela tanken, med typ glasfiber. lagar man bara över hålet så kommer det börja läcka inom tid ändå, och för att plasta hela tanken måste den ner ändå, så kanske lika bra att byta då ändå ^^

There's no replacement for displacement
BMW 528iAT (1998)
turbodeath
15 juni 2010 · 2 452 Inlägg

finns inga bra sätt antagligen förutom att byta den...nog billigare i längden...

döden kommer tillbaka
Haniball_s
15 juni 2010 · 455 Inlägg

det finns något medel ,spackel som används på lastbils tankar
som tydligen ska funka ganska bra! har aldrig använt det men hört att det ska funka ganska bra vet ej vart man får tag på det men hör på swedol 
byta tanken är ändå det bästa även om det inte är lätt på en bmw vad jag hört:D

>syns man inte finns man inte<
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang