5566
Sök

Hur får man loss hatthyllan i en bmw sedan 525i 94

30 Inlägg
17 juni 2010
Trådstartare
Som titeln säger hur går man till väga? Ska man dra bort ryggstödet och isf är det bara att dra? Ska göra hål för en 12 tums bas och behöver få loss den för att mäta utrymmet. Vill också åt stötdämparinfästning då det knakar och har sig vid minsta lilla gupp.

Tacksam för svar.

1 534 Inlägg
17 juni 2010
Slit bakre sittdynan rakt upp i framkant på varje sida så att det "poppar" upp
ta bort sittdynan

Jag är rätt säker på att ryggstödet sitter med två st 10mm plastmuttrar på vardera sida längst ned i närheten av bältesfästningen (i den man stoppar bältena i) och två st 10mm plastmuttrar i mitten bakom armstödet längst ned bakom skinnet.
Du kanske får lossa bältena i ramen med som sitter med två st 17mm skruvar har ja för mej.
När sätet är lossat trycker man det innåt och uppåt, för det är som hakar längst upp vid hatthyllan.
Då ska baksätet vara loss, hatthyllan sitter med 4st plast "clips/pluppar", när detta är borttaget drar man bara hatthyllan mot sig med lite milt våld.
Typ så gjorde iaf jag

30 Inlägg
18 juni 2010
Trådstartare
Det funkade bra du smile. Vill helst inte bara använda våld så nått går sönder. Missade bultarna första gången i armstödet. Därför jag hade problem med den jäkeln. Tack återigen smile

Sök