Tona framrutorna

b2
25 mars 2006 · 12 Inlägg

Aaaa det e bara tona oftast så säger dom till att man ska ta bort det ...jag har röktoning på sidoruterna och polisen har då inte klagat än så det e väll bara tona tongue

Frosted
13 juni 2007 · 1 878 Inlägg

ibland hatar man snutar. men te helgen är det tonig som gäller på framrutorna smile

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
Squadron
13 juni 2007 · 1 833 Inlägg

Nån vecka innan besiktningen hade jag inbrott i bilen, de krossade då min höger framruta. Vilket medförde att jag fick byta denna till en ICKE-Tonad ruta.
Innan besiktningen plockade jag bort min vänstra framtura, och körde in utan toning.

Besiktningsmannen fråga :
"Går det inte få upp den rutan?"
-Jo, men det finns ingen ruta där, har haft inbrott.
"Okej"

Så var det inget mer med det.


Jag blev stoppad av polisen i oktober, då för fortkörning.
Dialogen gick såhär:

Polisen: Kan jag få se på körkortet?
Jag: Jajjemen.
Polisen: Veva upp rutan igen....Du har solfilm här, det är böter på det, men det är det minsta du behöver oroa dig för nu.
Jag: ok
Polisen: Du har lite blå lampor fram, (han tände parkeringsljuset), dom är för blå, men det är det minsta du heöver oroa dig för nu.
Jag: Nej dom är vita.
Polisen: Men dom är för blå, det är böter på det.

Sen, fortsatte dialogen om min fortkörning och jag blev av med kortet, men det hör ju inte till denna tråden wink


Så var det iaf, även fast jag hade profftonade rutor, som var perfekt gjorda, såg polisen detta, och klagade på det. Jag har 35% toning på alla rutor.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!
Mr-karlzzon
14 juni 2007 · 237 Inlägg

Tagen direkt ;D

Abaaaaaaaaa
Volvo 745 (1988)
twostroke
14 juni 2007 · 125 Inlägg

vad händer om man sprayar rutorna då? smiledå finns det ingen film iaf

Tha_Zack
20 juni 2010 · 190 Inlägg

Jag hade tänkt att tona runt om utom vindrutan , Har tänkt att ha jätteljus toningsfilm runtom. Det kommer knappt synas på dagen med på kvällen syns det nog mer.. Men som jag förstår det nu på er så får man inte en ha film ifram hur ljus den än är?

"Svajande tomgång, avgasknallar och en ny luftmassemätare per år på en originalare, de e najs!" /Marcus "Mäki" Källström
Audi A4 1,8TQ "A4-S" (1995)
DanneJ
20 juni 2010 · 642 Inlägg

Tha_Zack skrev:
Jag hade tänkt att tona runt om utom vindrutan , Har tänkt att ha jätteljus toningsfilm runtom. Det kommer knappt synas på dagen med på kvällen syns det nog mer.. Men som jag förstår det nu på er så får man inte en ha film ifram hur ljus den än är?

Stämmer bra det, framrutan och främre sidorutor får man inte göra någonting alls med tyvärr.

Toyota Supra MkIV TT "HKS TwinTurbo" (1993)
Memme I'am AWESOME..
20 juni 2010 · 2 783 Inlägg

om du så väl ska sätta något på framrutorna fast de e laglgit, så palla då sätta så ljust som möljigt! tongue ta de mörkaste då, som jag hade på min honda! finns under profilen

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
Golf_makkan
20 juni 2010 · 146 Inlägg

Köp biltemas vatten tonning och kör med den. Den är mörk och ser bra ut om man får på den bra sen sparar ni en flik längst upp på rutan och om snuten kommer kör ner rutan och dra loss hur enkelt som helst, då det inte är nått klister dessutom kostar en rulle 40kr. big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang