Drönirettab skrev:
Jag har inte stor erfarenhet av byggen med många batterier, däremot tror jag att man kan dela upp detta med "batteribank vs generatorstorlek" i två påståenden:
1. Om en "korvkioskraggare" har en stor sammanlagd batterikapacitet så kommer inte originalgeneratorn att kunna hålla batterierna i bra laddat skick, anledningen är att personen låter batterierna för mycket urladdade i förhållande till hur länge bilen är igång. Personen gör kanske inte heller någon underhållsladdning emellanåt. Här behövs en större generator för att hålla batterierna bra laddade.
2. Om en "tävlingsperson" har stor sammanlagd batterikapacitet så orkar originalgeneratorn hålla batterierna i bra laddat skick, anledningen är att personen använder laddare på tävlingar och inte spelar så mycket med motorn avslagen "vid korvkiosken". Då behöver alltså inte originalgeneratorn jobba hårt med att försöka lada upp batterierna, den behöver bara underhållsladda som vanligt vid körning.
Inte alls säkert att dessa påståenden är korrekta, men jag tycker det ändå ligger en del i det.

Håller med där, folk frågar ibland om man bytt generator eller så i bilen iom ja har 5 maxxima dc i den, nej det funkar bra som det är brukar svaret bli, iofs glömmer man väl tillägga att jag kör bilen ganska sällan och spelar inte så högt när jag kör utan spelar mest på tävlingarna där den dessutom står med 50A topgear-laddare på vid demo, (om det nu finns ström tillgänglig host host)
Övrig tid står den i garaget med dropp inkopplat till venen (Ctek multi xs25000)
Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1