6513
Sök

Hur ska jag slå mig fram inom motorsport?

474 Inlägg
27 juni 2010
Trådstartare
Tjenare!

Lurar lite på att ta upp karriären med motorsport igen, tänkte byta upp mig från yamaha 100cc till rotax max 125cc.

Jag förstår ju givetvis att man måste vara snabb för att bli uppmärksammad men sen då? Leta sponsorer och själv byta upp till värre och värre klass eller ska man helst kontakta ett ordentligt stall och fråga om dom vill testa en förare?

Bara kul att höra lite vad folk tycker man ska prova för väg.

Ha det bra!smile

Kommentera & Rösta ! ©

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
27 juni 2010
Måste fråga, vilken motorsport är det du talar om? smile
Känner mig dum! Hehe.

Annars så kör några race utan sponsor, prestera bra och sedan använd det när du ska försöka få sponsorer wink

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

2 182 Inlägg
27 juni 2010
Många bäckar små wink Du behöver ju inte hitta en eller två sponsorer direkt som betalar allt, hör med olika företag om de skulle vilja sponsra dig, om de är sugna så kan du visa upp vad du kan genom att bjuda in dem, de flesta företag vill ju inte bara ha en förare som plaserar sig top 5 varje race de kollar ju också hur det är med publik, hur pass stor sporten är för övrigt (deltagare varje race)etc etc

Sen gäller det förstås att hitta företag som vill göra reklam inom motorsporten.

Lycka till.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

har roligt.. och ibland tråkigt
461 Inlägg
27 juni 2010
konstig nog så är jag också intresserad av detta.

har haft mkt och göra ( jobb o plugg) så har aldrig fått chansen o kolla hurdant man går till.

ska man  först köra på det grupp E först o visa man vad man går för och sen vad händer?

An eye for eye only ends up making the whole world blind.

4 001 Inlägg
27 juni 2010
vid en riktigt seriös satsning så se till att knyta upp någon som kan coacha dig och som kan hjälpa till med att få tag i sponsorer osv.
Det gäller alltså för dig att få tag i en som varit framgångsrik inom sporten och som ser talang hos dig.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Supraman
2 300 Inlägg
27 juni 2010
Man får först visa vad man går för.
Bjud in ev tilltänkta sponsorer på några race.
Ofta så e gäller de att få dom på bra humör och visa att de e en populär sport.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

Sök