har en M40b16 motor och min generator (65A) har börjat lämna in så ska byta å undrar då om det går att byta till en kraftigare generator från t.ex en M20 som är på 80A? alla kablar ska såklart bytas ut till kraftigare
MVH
//Jesper
God made the sky blue and white for a reason, he loves BMW ;)
Jag är ingen ingenjör på elektronik direkt men vad jag förstått så producerar inte generatorn mer ström än vad den behöver göra, så såvida du inte har något som drar mer ström än vad kablaget klarar av så kan du ha hur stark generator som helst.
Och med kablage menar jag de sladdar som får uppleva all extra kräm alltså.
Jag är ingen ingenjör på elektronik direkt men vad jag förstått så producerar inte generatorn mer ström än vad den behöver göra, så såvida du inte har något som drar mer ström än vad kablaget klarar av så kan du ha hur stark generator som helst.
Precis, bara för en generator KAN producera 65A betyder det ju inte alltid att 65A lämnar generatorn.
Det beror väll helt och hållet på vad sakerna i bilen drar i ström? Så har jag förstått det!
Precis, bara för en generator KAN producera 65A betyder det ju inte alltid att 65A lämnar generatorn.
Det beror väll helt och hållet på vad sakerna i bilen drar i ström? Så har jag förstått det!
blir nog att köpa en 65A å 35mm2 kablar till det
God made the sky blue and white for a reason, he loves BMW ;)