2296
Sök

Volvo 850 t5r - krängningshämmare

104 Inlägg
1 juli 2010
Trådstartare
Tjena! Har haft lite knarr i framvagnen en tid på bilen tills idag när jag tog en närmare titt på vart det kom ifrån. Problemet kom ifrån bussningarna vid ' krängningshämmaren '  så jag åkte till volvo och kika vad dom sa , enligt dom va man tvungen att byta ut hela delen då ca 1800:- , men fram till årsmodell 94 så kunde man enbart byta bussningarna.så min fråga är om det finns att köpa bara bussningar från nån sida?
Har kikat lite på skruvat.se och hittade dom hära http://www.skruvat.se/Bussning-krangnin … 12267.aspx är det rätt grejj eller är jag helt ute och cyklar ? Mvh

8 270 Inlägg
1 juli 2010
Ser ju ut att vara rätt typ av bussning, frågan är ju om det är rätt storlek då det finns 3 olika diamtrar på kränghämmare.

104 Inlägg
1 juli 2010
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Ser ju ut att vara rätt typ av bussning, frågan är ju om det är rätt storlek då det finns 3 olika diamtrar på kränghämmare.

Alright! kanske kan dra ett mail till dom och fråga då , ahh finns väl typ 20 - 25 - 30 MM ?

8 270 Inlägg
1 juli 2010
rapster skrev:
Marlboroman skrev:

Alright! kanske kan dra ett mail till dom och fråga då , ahh finns väl typ 20 - 25 - 30 MM ?

20 - 21 - 21,5mm om jag inte missminner mig.

Sök