6076
Sök

Fäste till orginal domkraft gick av ?

UNDERGROUND
649 Inlägg
2 juli 2010
Trådstartare
hejsan hände nått skumt idag när jag var ute å grejade med bilen... när jag hissade up med orginal domkraften på sidan vid ´´fäste`` som sitter på sidan på volvo 850 så gick de av å tillföljd av det så ramlade bilen ner lite å blev ett litet håll i Ytre undre golvet :S nån som varit med om något likanande =

719 Inlägg
2 juli 2010
Moonfury skrev:
hejsan hände nått skumt idag när jag var ute å grejade med bilen... när jag hissade up med orginal domkraften på sidan vid ´´fäste`` som sitter på sidan på volvo 850 så gick de av å tillföljd av det så ramlade bilen ner lite å blev ett litet håll i Ytre undre golvet :S nån som varit med om något likanande =

Ja, gjorde exakt samma sak förra året. Fick ett fint hål upp i golvet.
Jag plockade ut inredningen på den sidan och sen la jag dit en ganska kraftig plåtbit som jag svetsade från över och undersidan, Sedan dit med ett nytt domkraftsfäste oxå.

Jag tror detta beror på att jag satt domkraften lite snett. Men inte säker. Inte så tjockt material i golvet där fästet sitter.

**Men jag använder igentligen aldrig orginal domkraften på mina bilar. Men då min 850 var ganska låg var jag tvungen att först höja upp den lite för att få under min garagedomkraft.
Senast redigerat av Vitamin (2 juli 2010)

UNDERGROUND
649 Inlägg
2 juli 2010
Trådstartare
Vitamin skrev:
Moonfury skrev:

Ja, gjorde exakt samma sak förra året. Fick ett fint hål upp i golvet.
Jag plockade ut inredningen på den sidan och sen la jag dit en ganska kraftig plåtbit som jag svetsade från över och undersidan, Sedan dit med ett nytt domkraftsfäste oxå.

Jag tror detta beror på att jag satt domkraften lite snett. Men inte säker. Inte så tjockt material i golvet där fästet sitter.

aa samma . såg ut som fästet släppte på 2 punkter ... .. blir la till att svetsa igen då

Supraman
2 300 Inlägg
2 juli 2010
Om möjligt använd punkter som bärarmsinfästning, hjälpramsfäste.
Dom tål mer än domkraftsfästena.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

I got Dubs!
2 423 Inlägg
3 juli 2010
Orginaldomkrafter e skit.
Jag har oxå en, men använder den aldrig. Har en stor kamasa domkraft

Fri fart för ett fritt folk!
15 167 Inlägg
3 juli 2010
något som är värt att nämna är att orginaldomkrafterna är till för nödfall

eftersom dom är en ruskigt dålig kompromiss

Kör fort så hinner inget hända...

Sök