6114
Sök

Höger positionsljus ur funktion? 740-88

21 Inlägg
7 juli 2010
Trådstartare
Hejsan! Efter besiktning fick jag punkt på att mitt högra positionsljus var ur funktion sur över att missa att byta en lampa åkte jag hem för att ordna detta men upptäckte då att de va inte fel på lampan utan strömmen till lampan eftersom jag var en smula lat drog jag snabbt en sladd från vänstra positionsljusen till högra och tänkte så nu vart de löst men då ser jag att högra bakljusen inte funka?

Så mina frågor är: efter som jag fulkoppla framljusen kan det gör så att bakljusen inte funkar

På efterbesiktning när de kollar punkter jag haft och märker att bakljusen nu har slutat fungera får jag en ny ombesiktning då eller förbiser dem detta? Snabbt svar skulle glädja mig då sista dagen innan besiktningen i stan stänger imorgon! tack tack
Senast redigerat av Sperix (7 juli 2010)

21 Inlägg
7 juli 2010
Trådstartare
Kollat säkringar och allt men funkar inte ändå hmm Jag koppla lika dant i bak som jag gjorde i fram så nu ljuser ju allt i alla fall så får jag fixa de i efternahnd men kan fan itne komma på va de e :S strömmen kommer ju liksom inte fram:S finns de några säkringar på vägen dit? Förutom de inne i bilen tongue

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
7 juli 2010
Eftersom det är just på en sida bara så låter det som att en säkring har gått,  ta en multimeter och kolla om det går fram någon ström till säkringen smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Sök