Inför: En dag på strippen Sundsvall 10 juli

Ckosworth Mr
18 april 2010 · 607 Inlägg

Lördagen den 10 juli 2010 är det äntligen dags.

"Fyra EDPS-evenemang i år

I år genomför Bilsport med sina samarbetspartners fyra fullvärdiga EDPS-arrangemang. Traditionsenligt inleds säsongen i samarbete med Feringe HRA lördagen den 15 maj på numer klassiska Emmaboda Flygbana i Småland.

Därefter tas EDPS-arrangemanget upp till Norrbotten och Piteå tillsammans med SHRA Luleå lördagen den 5 juni.

Sedan är det dags för årets stora nyhet, En dag på Strippen i Medelpad och Sundsvall där SHRA Sundsvall står för tävlingens genomförande lördagen den 10 juli.

Helgen den 6-7 augusti blir det stor avslutningsfinal på Mantorp Park i Östergötland där Bilsport och Feringe HRA bjuder in till Bilsport Action Meet."


All info om eventet(regler, klasser mm) finns på bilsports hemsida.

http://www.bilsport.se/event/

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"
Volvo v70 (1997)
Ekis!
18 april 2010 · 1 210 Inlägg

Ckosworth skrev:
Lördagen den 10 juli 2010 är det äntligen dags.

"Fyra EDPS-evenemang i år

I år genomför Bilsport med sina samarbetspartners fyra fullvärdiga EDPS-arrangemang. Traditionsenligt inleds säsongen i samarbete med Feringe HRA lördagen den 15 maj på numer klassiska Emmaboda Flygbana i Småland.

Därefter tas EDPS-arrangemanget upp till Norrbotten och Piteå tillsammans med SHRA Luleå lördagen den 5 juni.

Sedan är det dags för årets stora nyhet, En dag på Strippen i Medelpad och Sundsvall där SHRA Sundsvall står för tävlingens genomförande lördagen den 10 juli.

Helgen den 6-7 augusti blir det stor avslutningsfinal på Mantorp Park i Östergötland där Bilsport och Feringe HRA bjuder in till Bilsport Action Meet."


All info om eventet(regler, klasser mm) finns på bilsports hemsida.

http://www.bilsport.se/event/

Hmm sättna test n tune den 22 maj då??

Ckosworth Mr
18 april 2010 · 607 Inlägg

Tror nog att det går bra att köra båda wink

Ju mer desto bättre om du frågar mig...

Senast redigerat av Ckosworth (18 april 2010)

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"
Volvo v70 (1997)
Ekis!
18 april 2010 · 1 210 Inlägg

Ckosworth skrev:
Tror nog att det går bra att köra båda wink

Ju mer desto bättre om du frågar mig...

De jag menade var att kanske man skulle göra reklam för de först wink tongue

Test n tune 22 maj får ju vanliga "gatbilar" köra, en besiktning och en en dagars licens sen är de bara att tuta och köra hela dan på strippen..  smile

men den 10 juli är de ju tävling... iofs kul de oxå..

jaja vilket som så ska jag på båda..

Sen den 18 juni är de ju tävling oxå..tongue mycket som går före här big_smile

Senast redigerat av Ekis! (18 april 2010)

Ckosworth Mr
18 april 2010 · 607 Inlägg

Jo nån som är insatt i det borde göra det, kanske du? wink

Det är väl samma stuk som själva tävlingen, så länge du har besiktad bil så får du köra samt löser en en dagars licens big_smile (om jag har förstått det rätt vill säga)

Senast redigerat av Ckosworth (18 april 2010)

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"
Volvo v70 (1997)
Ekis!
18 april 2010 · 1 210 Inlägg

Ckosworth skrev:
Jo nån som är insatt i det borde göra det, kanske du? wink

Det är väl samma stuk som själva tävlingen, så länge du har besiktad bil så får du köra samt löser en en dagars licens big_smile (om jag har förstått det rätt vill säga)

hehe oki ska ta ett snack med tommy ifrån Shra till veckan på jobbet för mera info.. smile

krillnecks
18 april 2010 · 142 Inlägg

jag kommer då komma till sundsvall iaf på en dag på strippen har svärföräldrarna däromkring wink

Audi A4 med 19 tumms S5 fälgar
saab 900 coupe med 17 tumms ace scott black fälgar
its not the fart who kills its the smell :P
Fibban
23 april 2010 · 24 Inlägg

Ja dit ska man ju försöka ta sig! Är ju hemtrakterna!

mattstar Styrman
27 maj 2010 · 10 Inlägg

Det kanske man ska försöka t sig iväg och kolla på, kul som fasen ju:)

Ekis!
6 juli 2010 · 1 210 Inlägg

Lyfter tråden lite.. smile  Nu i helgen händer det.. samla folk och vänner och kika förbi.. de är stort för lilla sundsvall med bilsport en dag på strippen smile

JimmyAndersson
10 juli 2010 · 1 679 Inlägg

Nån som tror det kommar vara mycket bilar i sundsvall ikväll?

Volvo 244 "GLT" (1988)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
11 juli 2010 · 5 753 Inlägg

Var på väg upp på sättna idag, men på vägen upp så höll polaren på att tappa ena bakhjulet på sin e30, var gängpaj på bultarna.. så blev ståendes efter vägen i väntan på nån med domkraft och lite prylers och när vi väl var klar hörde vi att det regnade där uppe så vi sket i det och vände hemåt igen istället smile

Senast redigerat av _Glenne_ (11 juli 2010)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
PuttesPOV
11 juli 2010 · 504 Inlägg

Hörde att ljusdal drog mer folk...

HÅRDROCK
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang