2909
Sök

Hjääälp har tappat bort mina nycklar till bilen , hur byter man ut tändningslåset ? ( volvo 740 )

321 Inlägg
16 juli 2010
Trådstartare
heeej, har just tappat bort mina nycklar o jag har hållt på hela dagen i bilen att försöka få bort tändningslåset med det går ju inte?? vad gör jag för fel ?, har kollat i volvo boken men det står att man ska vrida med nyckeln till läge 2 och sedan lirka ut det, men om man inte har nå nycklar då ? vad gör man då ?

jag har nytt tändningslås och med nyckel så vill bara ha ut mitt gamla !!

tack för snabba svar big_smile

1 562 Inlägg
16 juli 2010
borra ur bultarna är specialbultar som bara kan borras ur.alternativt huggmejsel och lite tur men blir nog tight.

321 Inlägg
16 juli 2010
Trådstartare
men vart ska jag bara  ut dom där ? jag ahr ju redan tagit bort alla muttrar och så, men själva tändningslåset vill ändå inte ur "

1 122 Inlägg
16 juli 2010
Sitter en bult som du skruvar lös precis vid rattstången till höger. Sen tar du en grov mejsel och slår in med hammare längst in i låset och bryter till läge 3 sen är det bara dra rakt ut smile

Volvo påstod man var tvungen borra ut "bulten" utan skalle men så var inte fallet
Senast redigerat av ValP2k (16 juli 2010)

gasa nu foer faen!

321 Inlägg
16 juli 2010
Trådstartare
ValP2k skrev:
Sitter en bult som du skruvar lös precis vid rattstången till höger. Sen tar du en grov mejsel och slår in med hammare längst in i låset och bryter till läge 3 sen är det bara dra rakt ut smile

Volvo påstod man var tvungen borra ut "bulten" utan skalle men så var inte fallet

jahaa ok ska försöka med det imorgon då : ) tackar

1 122 Inlägg
16 juli 2010
frightnight skrev:
ValP2k skrev:

jahaa ok ska försöka med det imorgon då : ) tackar

Det gör du rätt i bara bryta på smile

gasa nu foer faen!

Sök