3164
Sök

Polera strålkastare - Glas - Volvo 745 -88

SMR | SM Racing
651 Inlägg
20 juli 2010
Trådstartare
Fungerar det att polera med glaspolish på matta strålkastare från en Volvo 745 -88?
Eller finns det andra medel/metoder?

Har hört att man kan lägga på ett lager klarlack efter polering/istället för polering, fungerar det? tongue

Skulle vilja få lite mer "nystuk" på glasen så att det lyser lite snyggare med Xenon-look lampor (4300k vitt).
Och såklart så ser man ju bättre om natten. big_smile

SM Racing

SMR | SM Racing
651 Inlägg
20 juli 2010
Trådstartare
2ooSX skrev:
Glas är väldigt hårt och går knappt att polera, isåfall får du ha en roterande maskin.. typ biltemas dubbeltrissiga funkar inte särsiklt bra.. utan köp en roterande om du inte har.. sen ett bra medel smile Dom kommer ju absolut inte se ut som nya.. men du kanske märker nån liten skillnad smile Har dock aldrig testat själv..men erfarat detta av måånga andra smile

Roterade maskin har jag smile Men får väl prova turtles glaspolish, kanske funkar, om det inte funkar så vet man det om någon annan frågar, hehe. Ska polera både utsidan och insidan

SM Racing

SMR | SM Racing
651 Inlägg
20 juli 2010
Trådstartare
2ooSX skrev:
Ända jag köper från turtles är deras polerdukar tongue köper aldrig nå medel..för de finns bättre

Sök dessa artikelnummer på www.bollnasbilvard.se (går inte att länka direkt)

Artikelnummer: 5914

Artikelnummer: proglpk5

Eller så finns de lite på www.prorecond.se smile och så ska du ha håårda trissor smile

Tackar, tackar!

Men jäävlar, kitet för 1000kr är nog lite för mycket, inte direkt värt det för lite klarare glas, hahaha big_smile

Men putsmedlet kan jag nog testa wink

Sen så har jag hårda trissor hemma ;D

SM Racing

SMR | SM Racing
651 Inlägg
20 juli 2010
Trådstartare
Lägger upp en före och efter bild sen när jag ska polera glasen wink

SM Racing

Bilvårdsexpert
663 Inlägg
20 juli 2010
Det lilla av repor som 3M:s glasmedel plockar, är INTE värt 439:-!(har själv denna flaska på jobbet, som stått i nått år nu)
Då kan man lika gärna stå där med ett annat medel med slipmedel istället.

Mvh Tobbe

Välkomna att besöka min firma: www.bilpedanten.com

Kungen i Lerbäckshult
718 Inlägg
20 juli 2010
Köp nya glas istället! Dom e inte så dyra!!

I got Dubs!
2 423 Inlägg
20 juli 2010
2ooSX skrev:
Ända jag köper från turtles är deras polerdukar tongue köper aldrig nå medel..för de finns bättre

Eller så finns de lite på www.prorecond.se smile och så ska du ha håårda trissor smile

Billigare o köpa nya glas!! 389kr st på vparts. man byter båda på 5 min.
Senast redigerat av Dubs (20 juli 2010)

SMR | SM Racing
651 Inlägg
20 juli 2010
Trådstartare
Dubs skrev:
2ooSX skrev:

Billigare o köpa nya glas!! 389kr st på vparts. man byter båda på 5 min.

Jo, ska nog köpa nya glas istället, ska ju ändå plocka bort glasen för att lacka insatserna big_smile

SM Racing

871 Inlägg
20 juli 2010
köp glas på biltema för dem ska vara något klarare än volvos. v-parts vet jag ej men utgåt ifrån att dem inte säljer biltema saker. Mvh
Senast redigerat av beckstroem (20 juli 2010)

Sök