Hängade innertak i 740!?

Volvo_mannenn
20 juli 2010 · 27 Inlägg

Tja

Har problem med innertaket i min 740, har gått så långt att de snart lossnat helt:P. Ska riva ut att och försöka få dit något annat tyg eller någon form av matta typ högtalarmatta kanske skulle funka. problemet är bara hur fan jag ska få fast de. Känns som de kommer lossna med spraylim, men jag vet inte. Finns de någon med något bra tips som har gjort detta någon gång.

Janken Driver
20 juli 2010 · 2 111 Inlägg

Klä om gamla innertaket och där det hänger så limmar du?. Måste väl ändå vara enklare än att göra ett helt nytt innertak.

Blir ju sådär lagom snyggt att bara spraylimma och trycka dit tyg på plåten så att säga...

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
markusrydell
20 juli 2010 · 8 Inlägg

När jag hade 740 så tog jag häftapparaten ! Hahaha wink

Volvo_Mannen Volvoskadad
20 juli 2010 · 6 017 Inlägg

Om bilen är fin så är det värt att byta innertaket, lite pill att få in det nya bara. Annars är det väl bara att riva dän allt tyg, göra rent från skumgummit och limma på nått nytt på skivan.

Jonas
Mickius
21 juli 2010 · 4 670 Inlägg

markusrydell skrev:
När jag hade 740 så tog jag häftapparaten ! Hahaha wink

+1 i min förra 740

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang