6960
Sök

Behöver hjälp med baslåds beräkning.

1 129 Inlägg
14 september 2006
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Jag tror att det blir så här: Gör baffeln 354mm hög, såga med 35 graders vinkel på båda sidorna. Då ska totala höjden på lådan bli ca 29cm. Baffeln är beräknad att ligga som ett lock, inte infällt i lådan.

Är du säker på att basen inte kommer ta i inne i lådan?, basen har ju en rätt rak o stor korg.

21 761 Inlägg
14 september 2006
Nej, det är jag inte säker på. Jag räknade bara ut hur lutningen skulle bli med utgångspunkt från maximal lådhöjd och minimal baffelhöjd.

1 129 Inlägg
14 september 2006
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Nej, det är jag inte säker på. Jag räknade bara ut hur lutningen skulle bli med utgångspunkt från maximal lådhöjd och minimal baffelhöjd.

Ok.

Orsaken till att jag frågar är att det inte är så kul om basarna tar i då lådan är byggd.

21 761 Inlägg
14 september 2006
Och då får ju jag skulden förstås. Tur att jag bor en bit därifrån, hehe.

1 129 Inlägg
14 september 2006
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Och då får ju jag skulden förstås. Tur att jag bor en bit därifrån, hehe.

Haha. Du kan va lugn. Det finns än så länge ingen "garanti" som säger att lådan passar till basen.

Ifall att ja bygger lådan nu så chansar ja på att basen kommer att passa. Gör den inte det så tar ja på mig skulden.

1 129 Inlägg
18 september 2006
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Jag tror att det blir så här: Gör baffeln 354mm hög, såga med 35 graders vinkel på båda sidorna. Då ska totala höjden på lådan bli ca 29cm. Baffeln är beräknad att ligga som ett lock, inte infällt i lådan.

Har du tagit gradmåttet lådrätt ?.

Kolla måttet med en gradskiva o tyckte att det inte riktigt stämde.

21 761 Inlägg
18 september 2006
Jag skrev som det stod i lådprogrammets beäkning av lådan. Jag angav lådans höjd(29) och sedan hur hög baffeln skulle vara(minst 35). Då räknade programmet ut lutningen och i vilken vinkel materialet skulle sågas i.

1 129 Inlägg
18 september 2006
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Jag skrev som det stod i lådprogrammets beäkning av lådan. Jag angav lådans höjd(29) och sedan hur hög baffeln skulle vara(minst 35). Då räknade programmet ut lutningen och i vilken vinkel materialet skulle sågas i.

Ok.

Kan du skicka ritningen till mig?.

21 761 Inlägg
18 september 2006
Ska se om jag lyckas på något sätt.

1 129 Inlägg
18 september 2006
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Ska se om jag lyckas på något sätt.

Det vore jättebra.

1 129 Inlägg
3 november 2006
Trådstartare
Baslådan till XTC300 basarna blev bra.

Denna gång har jag fått mig en liten funderare på hur jag ska få  mw12an att spela bra i golf 2an, o samtidigt vara så lite i vägen som möjligt utan att behöva ta bort reserv hjulet.

Nårra ideér?.

Sök