sked i munnen när man skär lök?

OverBoosted AUTOBAHNRASER
3 november 2006 · 3 804 Inlägg

Fuckface skrev:

UseDubbelTurbo skrev:
det är säkert nått psykiskt... om man bara skär löken utan nått i munnen tänker man abra på att man skär löken så börjar det rinna o irrtera i ögonen men stoppar man in en sked i munnen tänker man på skekden och glömmer helt bort att man ska börja grina ;P

Nej, men faktiskt så är det något med rostfritt stål som tar bort/eliminerar lökstank/doft från fingrarna... Det kanske rör sig om samma grej på tungan, att dessa svavelföreningar inte kommer åt tungan!

Skeden kanske fungerar som en ödla, som snorpar åt sig alla flugorna/svavelföreningarna wink

OMG, hur vet man sånt här? tongue


Bmw osv..
Malmoe SSS -12
3 november 2006 · 3 217 Inlägg

UseDubbelTurbo skrev:

Fuckface skrev:

UseDubbelTurbo skrev:
det är säkert nått psykiskt... om man bara skär löken utan nått i munnen tänker man abra på att man skär löken så börjar det rinna o irrtera i ögonen men stoppar man in en sked i munnen tänker man på skekden och glömmer helt bort att man ska börja grina ;P

Nej, men faktiskt så är det något med rostfritt stål som tar bort/eliminerar lökstank/doft från fingrarna... Det kanske rör sig om samma grej på tungan, att dessa svavelföreningar inte kommer åt tungan!

Skeden kanske fungerar som en ödla, som snorpar åt sig alla flugorna/svavelföreningarna wink

OMG, hur vet man sånt här? tongue

Man läser mina inlägg smile Och titta i länkarna jag lagt upp wink

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
cutlass
3 november 2006 · 383 Inlägg

Hahaha..skrattar mej nästan tårögd av allas inlägg nu !!*kanske ska stoppa en sked i munnen för de me* wink  ne...jag väntar med spänning på svar från köksmästaren- Izual...han borde leta fram det enda rätta svaret...

If you really want to know
What I want in a guy...
Well, I'm lookin' for a dream with a mean machine
and hell in his eyes.
HardcoreHunny Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
3 november 2006 · 605 Inlägg

Det har kanske inte riktigt med tråden att göra men slänger in ett tips iaf!!!

Färdig hackad gul lök kan köpas djupfryst! Jätte smidigt å ha ifrysen å fungerar utmärkt i alla rätter som man tillagar!! Kolla i de större matbutikerna, gärna de som har riktiga STORPACK å vänder sig till storkök oxå...ex CityGross!

Men visst e jag oxå nyfiken på sked i munnen teorin!?!smile

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!
Jayman
3 november 2006 · 14 Inlägg

Tips 1: Stå bakåtlutad med huvudet när du skär lök- minierar tårar!
Tips 2: Sockerbit i munnen - minimerar tårar!
Tips 3: Ta på dig ett cyklop - garanterat inga tårar, men du ser ut som en jack*ss

:-)

Grafisk formgivare - skapar bl.a. logotyper
chrizz Administratör
3 november 2006 · 11 783 Inlägg

Mitt bästa tips är att låta sin bättre hälft skära löken istället... garanterat inga tårar (åtminstone inte för dig)

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Kanelbullen
3 november 2006 · 1 722 Inlägg

Hihi big_smile Rolig läsning om era "teorier"

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer
Mercedes 200 "Bettan" (1985)
Volvo XC70 (2015)
DHCA
3 november 2006 · 68 Inlägg

Man behöver ändast två saker!

1. En gammal gågräsklippare som har snurrande knivblad som rullar med hjulen,,,
2. En såndär dräckt folk går runt med i kärnkraftvärk.

Sen kan man ju om man vill ha en sked i munnen samtidigtom man vill vara på den riktigt säkra sidan.



Annars så har man flickvän för såna saker;)

Its times like these that make me say,
Lord if you se me pleace come my way.
c0nne
4 november 2006 · 401 Inlägg

det har testats på tvprogrammet "Braniac" minns ej varken säsong eller avsnitt.

If you have a problem,
if no one else can help
and if you can find them...
Maybe you can hire THE A-TEAM!
Malmoe SSS -12
5 november 2006 · 3 217 Inlägg

DHCA skrev:
Annars så har man flickvän för såna saker;)

Eller så är du en man är biter i det sura äpplet precis som tjejen gör när hon tar hand om dina kalsonger och strumpor tongue

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang