Fästa regplåt utan skruv eller hållare

fredde85
17 januari 2010 · 1 798 Inlägg

Ja finns de något sätt man kan fästa dem utan att skruva fast dem eller använda hållare. Hört talas om någe kardborre liknande men håller det verkligen skylten på plats vill inte tappa den efter ett tag

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
Jlmmy
17 januari 2010 ·

Jag körde faktsigt med kardborre band i sommras i fronten!
Funkade ritkgit fint, Var lite seegt då man skulle tvätta bilen bara då kardborren drog åt sig vattnet på något sätt...och började lossa lite... tongue

Men annars kan jag rekomendera det! smile

mvh

Deluxedaniel Med lem
17 januari 2010 · 10 Inlägg

Dubbelhäftande tejp + kardobrre band borde göra susen om du är rädd för att kardborrebande ska släppa;)

fredde85
17 januari 2010 · 1 798 Inlägg

Ja tackar för svaren vi får se va de blir antingen de ni säger eller en hållare

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
volvoentusiasten
17 januari 2010 · 4 005 Inlägg

Jag kör kardborre på min regplåtshållare.
Någon überkardborre jag fick från tjejens jobb. Det är ingen sådan där i tyg utan det är som tre miljoner små ehm, svampar som trycks in i varandra och hålls tätt.

Problemet är nu att jag inte får loss regplåtshållaren, känns som om lacken bakom kommer att följa med. smile Men fast sitter den!

Finns bilder i mitten av min projekttråd

Schumi
17 januari 2010 · 401 Inlägg

jag körde med Dubbelhäftande tejp bara och den fungerade riktigt bra... (tejp köpte jag på OK,q8)

BMW E61 "520d" (2007)
Koop
17 januari 2010 · 1 867 Inlägg

Butyltape funkar, men man kan få trycka till skylten nån gång ibland, speciellt när det är varmt ute, då sjunker skylten lite.
Jag kör själv med kardborre, två ganska små bitar, och det sitter skitbra.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
MilleN
18 januari 2010 · 9 108 Inlägg

Lite starkare magneter (bakom fronten och på skylten) vet jag många som kör med också, lättare än så att ta bort skylten utan märken bakom finns nog inte.

Jag körde med buntband i nätgallret i fronten på min förra bil. Gick också fint.

foborg
18 januari 2010 · 332 Inlägg

Biltemas dubbelhäftande tape sitter som berget!!

Har det på v70in, tog bort skylthållaren, fyllde igen hålen till skruvarna som hållaren suttit i med silicon, gjorde plåten på bakluckan och regskylten typ cleaniskt rena. sen drog jag ett varv tape runtom skylten på baksidan o tröck fast.

Har suttit som berget nu i ett halvår utan något släpp smile

Spelis
29 juli 2010 · 1 926 Inlägg

Jag köpte Dubbelhäftande utomhustejp på Beijer här om dagen, tvättade bilen och fäste regplåten med tre remsor tejp igår.

I morse låg skylten på golvet i garaget. Värdelös jävla tejp.

Vart köper man betyltape? Har googlat men får inte fram något..

Senast redigerat av Spelis (29 juli 2010)

volvo_karlsson Däckmissbrukare
29 juli 2010 · 87 Inlägg

har haft min suttit med kardborre band.

betyltape finns på bilia eller liknande ställen.

volvo_karlsson - Pysen
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang