4256
Sök

Sökes någon som säljer/moddar instrumentpaneler till Saab 9000!

Saaboholic
3 129 Inlägg
17 juli 2010
Trådstartare
Vet att det var flera från forumet som sålde instrumentpaneler till saab 9000 moddade så att man kunde köra 5.25-6.5" högtalare i dessa istället för de små 4" som får plats i original utförandet.

Någon som har koll på någon som fortfarande gör/säljer sådana?

Tacksam för snabba svar och tips.

P.s fördel om det är inom Västergötland men inget krav.

"Liberty of thought is the life of the soul"

3 295 Inlägg
17 juli 2010
skicka PM till "TT-avant" här på garaget.. han har gjort såna, skulle göra en till mig men jag hoppade över det wink
Senast redigerat av Slave_joe (17 juli 2010)

Saaboholic
3 129 Inlägg
17 juli 2010
Trådstartare
Slave_joe skrev:
skicka PM till "TT-avant" här på garaget.. han har gjort såna, skulle göra en till mig men jag hoppade över det wink

Will do, tackar smile

16 197 Inlägg
17 juli 2010
dock finns de 4" som spelar riktigt trevligt. big_smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Saaboholic
3 129 Inlägg
17 juli 2010
Trådstartare
evilaudio skrev:

Hehe jo men att lägga typ 1500spänn på ett par schyssta 4" när man kan fixa 5.25-6.5" som ger ett bredare ljud osv för mindre pengar så känns det lite tråk;)

16 197 Inlägg
17 juli 2010
hedley skrev:
evilaudio skrev:

Hehe jo men att lägga typ 1500spänn på ett par schyssta 4" när man kan fixa 5.25-6.5" som ger ett bredare ljud osv för mindre pengar så känns det lite tråk;)

mindre pengar?? tror du att de e gratis å bygga om en panel elle?

Saaboholic
3 129 Inlägg
17 juli 2010
Trådstartare
evilaudio skrev:
hedley skrev:
evilaudio skrev:

Nej, men då har man iallafall möjligheten att få ett bättre ljud fram i bilen tongue får tänka lite mer långsiktigt^^

16 197 Inlägg
17 juli 2010
hedley skrev:
evilaudio skrev:
hedley skrev:

Nej, men då har man iallafall möjligheten att få ett bättre ljud fram i bilen tongue får tänka lite mer långsiktigt^^

4" kit på brädan å dubbla 6,5" middar i dörren..big_smile   

men smaken e ju som baken..

vet dock inte va TT tar för att bygga om en bräda men några tusen lär de nog kosta.

Saaboholic
3 129 Inlägg
17 juli 2010
Trådstartare
Äre inte ett jävla bök att fixa till i dörrarna då? xD

Min första tanke var nämligen att byta huvudenheten+ högtalarna till ett par schyssta eftermarknads 4" och sen köra 6.5" i dörrarna fram samt 6x9or i hatthyllan bak..

16 197 Inlägg
17 juli 2010
hedley skrev:

Min första tanke var nämligen att byta huvudenheten+ högtalarna till ett par schyssta eftermarknads 4" och sen köra 6.5" i dörrarna fram samt 6x9or i hatthyllan bak..

har man aldrig gjort de förr så e de nog "svårt" men för min egen del så ser ja inga problem i de..big_smile

215 Inlägg
17 juli 2010
evilaudio skrev:
hedley skrev:

har man aldrig gjort de förr så e de nog "svårt" men för min egen del så ser ja inga problem i de..big_smile

Allt går att läsa sig till på internet. Plastade mina första dörrsidor för ett tag sen och det blev kanonbra smile

TS: räkna med byggmaterial för att par dörrsidor (ink allt som behövs) går på minst 1500, bara så du vet. Sen ska du ha någon som kan göra jobbet åt dig oxå wink (om du inte vill göra det själv dvs wink)
Senast redigerat av Punti (17 juli 2010)

Saaboholic
3 129 Inlägg
17 juli 2010
Trådstartare
Ah okej.
Har en polare som jobbar som ljudtekniker och kan en hel del om ljudbyggen uträknar osv så antar att jag har lite fördel där iallafall tongue

16 197 Inlägg
17 juli 2010
hedley skrev:
Ah okej.
Har en polare som jobbar som ljudtekniker och kan en hel del om ljudbyggen uträknar osv så antar att jag har lite fördel där iallafall tongue

fast ljud i bil å studioljud e iiinte riktigt samma sak wink

Saaboholic
3 129 Inlägg
17 juli 2010
Trådstartare
evilaudio skrev:
hedley skrev:
Ah okej.

fast ljud i bil å studioljud e iiinte riktigt samma sak wink

Vet jag allt. Men personen i fråga är kunnig i huvudsak smile

3 295 Inlägg
17 juli 2010
jag har ett par förvaringsfack till 9000 med 6.5" hål, färdigbyggda för montering i dörrarna, liggandens och tillsalu för rätt summa peningar. kan kläs i svart konstskin om du är intresserad? skicka PM isåfall så skickar jag bilder via mail eller MSN wink

242 Inlägg
30 juli 2010
Jag har satt i 5.25er i orginal hålen i min 9000. Under gallrerna alltså. Var bara fram med dremmeln och köra och passa in. Tog en helg men bra blev det big_smile

Sök